۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۸۹۴۷۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نظام اسلامی به شخصیت‌هایی همچون مرحوم عسگراولادی نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی مرحوم عسگراولادی را محور وحدت و عنصر تاریخ شناسی نظام اسلامی ذکر و اظهار کرد: تبیین افکار و شخصیت او برای نسل جوان بسیار ضروری است.
حبيب‌الله عسگراولادي عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب الله عسگراولادی امروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان استانی و روحانیان خراسان شمالی در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در این مراسم گفت: مرحوم عسگراولادی خادمی دلسوز و مخلص و همراهی همیشگی برای نظام، امام و رهبری بود.
به گفته او این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، چهره ماندگار عرصه های سیاسی و دینی نظام اسلامی است و یاد و خاطره او برای همیشه در اذهان مردم ماندگار خواهد بود.
امام جمعه بجنورد گفت: مرحوم عسگراولادی همواره تسلیم قانون الهی و ولایت فقیه بود و با ایمان درونی خود در خط روحانیت و ولایت قرار داشت.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: ایمان خالص آن مرحوم سبب شد که بتواند سال های متمادی در خط ولایت و نظام خدمت صادقانه کند.
وی مرحوم عسگراولادی را محور وحدت و عنصر تاریخ شناسی نظام اسلامی ذکر و اظهار کرد: تبیین افکار و شخصیت او برای نسل جوان بسیار ضروری است.
رییس شورای استانی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی گفت: نظام اسلامی برای ادامه راه راستین خود به افرادی همچون مرحوم عسگراولادی نیاز دارد.
گفتنی است، در مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب الله عسگراولادی در بجنورد، ولی الله قاسم پور، مداح اهل بیت(ع) دقایقی در رابطه با عاشورای حسینی به مداحی و مرثیه سرایی پرداخت.
حبیب الله عسگراولادی که از اعضای بنیانگذار حزب موتلفه اسلامی بود با حکم امام خمینی(ره) به عنوان نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی منصوب شد، او علاوه بر ریاست شورای مرکزی کمیته امداد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بود.
حبیب الله عسگراولادی صبح سه شنبه چهاردهم آبان ماه در سن 82 سالگی به علت نارسایی قلبی و گرفتگی عروق در بیمارستان دی تهران درگذشت./9314/پ202/س
ارسال نظرات