۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۸۹۴۹۱
طالب زاده در نشست خبری کنفرانس «افول امپراطوری»:

آنها که ایران را تهدید می‌کنند، خودشان رو به سقوط هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی با تأکید بر این‌که آنها که ایران را تهدید می‌کنند، خودشان رو به سقوط هستند و از افول گذشته‌اند، گفت: در کنفرانس افول امپراطوری می‌خواهیم از زبان متفکران غربی که در این زمینه در مقاله نوشته و کار کرده‌اند، بشنویم که امپراطوری کسانی که ایران را تهدید می‌کنند، چقدر دوام دارد و در چه وضعیتی هستند؟
نادر طالب زاده، فعال فرهنگي و کارشناس رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا، نادر طالب زاده، دبیر کنفرانس افول امپراطوری پیش از ظهر امروز یک‌شنبه نوزدهم آبان ماه در نشست خبری این کنفرانس که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، به تبیین هدف از برگزاری این کنفرانس پرداخت و بیان داشت: غربی‌ها بی‌پروا درباره نظام اسلامی جمله تغییر رژیم را بکار می‌برند اما ما با برگزاری این کنفرانس می‌خواهیم بگوییم که مواظب رژیم خودتان باشید، امیر قطر برای سقوط بشار اسد نقشه می‌کشید اما خودش تغییر یافت.

وی با تأکید بر این‌که آنها که ایران را تهدید می‌کنند، خودشان رو به سقوط هستند و از افول گذشته‌اند، ادامه داد: می‌خواهیم به آمریکایی‌ها بگوییم که برای ایران نقشه ایران نکشید، متوجه نیستید که زیر پای خودتان چه خبر است و می‌خواهیم این مطلب را از زبان نویسندگان آمریکایی بشنویم.

طالب زاده با اشاره به این‌که در این کنفرانس از متفکران غربی و متخصصین و نویسندگان آمریکایی دعوت می‌شود که از کار خود در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا برکنار و در رسانه‌های جهان سانسور شده‌اند‌، ادامه داد: مدعوین این کنفرانس بین ده تا بیست نفر از افرادی با سوابق مشخص و طراز اول در رسانه‌ها و بخش دیگرشان فعالان سیاسی و مأموران سابق دولتی هستند که هم‌اکنون به نویسندگی اشتغال دارند.

این کارشناس رسانه با بیان این‌که این کنفرانس در زمانی برگزار می‌شود که آمریکا بیشترین شیطنت علیه ایران را انجام می‌دهد، گفت: ما می‌خواهیم از زبان متفکران غربی که در این زمینه در مقاله نوشته و کار کرده‌اند، بشنویم که امپراطوری کسانی که ایران را تهدید می‌کنند، چقدر دوام دارد و در چه وضعیتی هستند؟

دبیر کنفرانس افول امپراطوری با اشاره به این‌که ما به جایگاهی رسیده‌ایم که آنها می‌خواهند آن را خاموش کنند، ابراز داشت: بازدارندگی ایران اجازه نمی‌دهد که آنها با حمله نظامی ایران را شکست دهند و به همین دلیل به تحریم‌های اقتصادی متوسل شده‌اند.

طالب زاده با اشاره به این‌که آنها که علیه ما نقشه می‌کشند، زیر پای خودشان خالی است، افزود: در این کنفرانس آب و هوای این بحث را از زبان اساتید مشهور و مطرح خودشان می‌شنویم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر چرایی کمبود تولیدات هنری در عرصه انقلاب اسلامی، با اشاره به این‌که در این زمینه سیاست‌گذاری جدی انجام نشده است، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب پرورش نیروهایی که بتوانند در این عرصه حرف بزنند را نداشته‌ایم؛ باید کارهایی بسازیم که در مقابل هجمه رسانه‌های آنها مانند هالیوود و کارهای وسیع تلویزیونی، موج بسازد.

این فعال فرهنگی با بیان این‌که پروژه‌هایی که می‌‌خواستم بین‌المللی باشد، همیشه دچار یک جور جلوگیری یا کم لطفی در ابتدا یا میانه آن بود، افزود: بهترین فیلم سازان ما جشنواره‌ای می‌شوند و در جشنواره‌های اروژایی برگزیده می‌شوند و سینما هنری هستند اما آنها که حرف انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را با زبان بین‌المللی بگویند، نداشته‌ایم.

طالب زاده خاطرنشان ساخت: استعدادهای کامل در این زمینه در کشور وجود دارد و البته اقداماتی درحال انجام است.

دبیر کنفرانس افول امپراطوری به مستند ایرانیوم که پیش از بیداری اسلامی ساخته و نزدیک به چهل میلیون نسخه دی وی دی آن در آمریکا توزیع مجانی شد، اشاره کرد و با بیان این‌که تهیه کننده آن مشخص نشد، گفت: این مستند که کسی جوابش را نداد و در مقابلش کاری نکرد، یک کار تبلیغاتی علیه ایران بود که آخرین حرفش این بود که برای حمله به ایران دیگر دیر شده است؛ همین حرفی که نتانیاهو می‌گوید.

طالب زاده همچنین ساخت فیلمی علیه حضرت رسول اکرم(ص) را مورد اشاره قرار داد و با انتقاد از عدم شکایت از سوی ایران، گفت: ما هم در زمینه تولید و هم در تبیین و ایستادگی در برابر هجمه‌های شرارت آمیز بسیار منفعل هستیم.

این کارشناس رسانه با بیان این‌که حرف ما در این کنفرانس عام است و ربطی به دولت خاصی ندارد، اظهار داشت: در کنفرانس افول امپراطوری از چندین نفر صاحب نظرانی که می‌شناسم دعوت می‌کنیم.

طالب زاده به تعویق جشنواره افق نو اشاره کرد و با بیان این‌که دلیل خوشحالی آویو از این واقعه این بود که شرکت کننده‌های آن سانسور شده‌های رسانه‌های آمریکایی بودند، گفت: انعکاس پدید آمدن ابهام در برگزاری جشنواره افق نو و به تعویق افتادن آن، در حدی بود که یک ایستگاه رادویی ساده در تگزاس و همچنین یک روزنامه عادی محلی، خبر آن را پوشش دادند.

وی زمان برگزاری جشنواره افول امپراطوری را از نیمه دی ماه به بعد مطرح کرد و ابراز داشت: خوب است که چند شبکه این جشنواره را پوششش زنده بدهند./956/

ارسال نظرات