۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۸۹۴۹۷

رایزنی مخالفان سوریه برای شرکت در کنفرانس ژنو

خبرگزاری رسا ـ رهبران گروه های مخالف سوریه در استانبول گرده هم آمده اند تا درباره شرکت در کنفرانس ژنو به رایزنی بپردازند.
نشست مخالفان سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از صدای آمریکا؛ رهبران گروه های مخالف سوریه روزهای شنبه و یکشنبه در استانبول گرد هم آمده اند تا درباره شرکت در کنفرانس صلحی که قرار است در ژنو برگزار شود، به رایزنی بپردازند.


این نشست در حالی انجام می شود که ارتش سوریه به تازگی موفقیت های بسیاری را در مبارزه با گروه های تروریستی که توسط عربستان و آمریکا حمایت می شوند، به دست آورده است.


رهبران ائتلاف ملی سوریه در هتلی در استانبول به صورت مخفی و در اتاق های دربسته دیدار می کنند و می کوشند موضع واحدی درمورد شرکت در کنفرانس صلح پیشنهادی سازمان ملل که قرار است در ژنو برگزار شود اتخاذ کنند.


خالد صالح سخنگوی ائتلاف ملی سوریه به خبرنگاران گفته است: این ائتلاف هنوز به تصمیم نهایی در این زمینه نرسیده است اما پیش از آن نکاتی هستند که باید روشن شوند.


به گفته او؛ ائتلاف منتظر دعوت رسمی سازمان ملل برای شرکت در این کنفرانس است و ابراز امیدواری کرد که روسیه به دولت سوریه به گونه ای فشار آورد که نتیجه مذاکرات به موفقیت واقعی منجر شود.

 

در همین حال برخی از رسانه ها از سفر رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه به استانبول به منظور متقاعد کردن مخالفین سوری برای حضور آنان در ژنو 2 خبر داده اند.


به نظر می رسد گروه های شبه نظامی در سوریه به دنبال بهانه ای می گردند تا خود را به نشست صلح در سوریه برسانند./1415/1409/ح

ارسال نظرات