۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۸۹۵۰۸

نتایج ژنو توافقی خطرناک از نگاه اسرائیل

خبرگزاری رسا ـ نتانیاهو: توافق از یک سو از فشار تحریم‌هایی می‌کاهد که سال‌ها طول کشیده تا بتوان آنها را علیه ایران برقرار کرد، و از سوی دیگر امکان گسترش برنامه‌های هسته‌ای ایران را فراهم می‌کند.
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي همراه با ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: در حالی که وزیر امور خارجه انگلیس، توافق اتمی با ایران را فرصتی مناسب ارزیابی کرده، نخست وزیر اسرائیل در تماس تلفنی با قدرت های جهانی، آن را توافقی خطرناک قلمداد کرد و از آن ها خواست که عجله نکنند.


ویلیام هیگ معتقد است گفتگوهایی که با ایران صورت گرفته، به رغم بی نتیجه ماندن مذاکرات ژنو، می‌تواند در طی هفته های آینده به توافق بیانجامد.


به گزارش دویچه وله؛ هیگ روز یکشنبه (10 نوامبر/ 19 آبان) در پاسخ به این پرسش که آیا طی هفته های آینده توافقی با ایران صورت خواهد گرفت گفت: برای این امر "شانس خوبی" وجود دارد.


وزیر امور خارجه انگلیس افزود: این معامله روی میز است و می‌توان آن را صورت داد. ولی این مذاکراتی است بسیار دشوار؛ و من نمی‌‌توانم بگویم چه زمانی به طور قطع پایان خواهد یافت.


تمام این سخنان ویلیام هیگ در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سران شش قدرت جهانی که طرف مذاکره با ایران هستند، در رابطه با "توافق خطرناک" با ایران هشدار داده است.


بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه گفت: با باراک اوباما، ولادیمیر پوتین و فرانسوا اولاند، رؤسای جمهور آمریکا، روسیه و فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، تماس تلفنی داشته ام.


به گفته نتانیاهو؛ به آنها گفته ام بر اساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، توافقی که قرار است صورت بگیرد، بد و خطرناک است.


دویچه وله در ادامه افزود: از نظر بنیامین نتانیاهو، این توافق نه تنها امنیت اسرائیل، بلکه همچنین صلح جهانی! را به خطر می‌اندازد. وی می‌گوید: این توافق از یک سو از فشار تحریم‌هایی می‌کاهد که سال‌ها طول کشیده تا بتوان آنها را علیه ایران برقرار کرد، و از سوی دیگر امکان گسترش برنامه‌های هسته‌ای ایران را فراهم می‌کند.


نتانیاهو در رابطه با گفت‌وگوی تلفنی‌اش با سران کشورها گفت: از تمام این رهبران سیاسی پرسیدم که این عجله برای چیست؟ به آنها پیشنهاد دادم منتظر بمانند تا همه جوانب را خوب بسنجند.


بنابراین می توان نتیجه گرفت توافق مناسب در مذاکرات اخیر ژنو بر اثر فشارهای دولت رژیم صهیونیستی صورت نگرفته است./1421/1409/ح

ارسال نظرات