۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۱۸۹۵۲۷
شاگرد علامه حسن زاده آملی:

بصیرت افزایی مهم ترین درس نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از شاگردان علامه حسن زاده آملی با بیان این که بصیرت افزایی مهم ترین درس نهضت حسینی است، خاطرنشان کرد: انسان کور نباید قدم از قدم برداشته و باید در تلاش باشد تا دست خود را در دست بینای امین قرار دهد.
محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یوسف ابراهیمیان، استاد حوزه و دانشگاه یک شنبه شب در مراسم عزاداری دهه اول محرم که در حسینیه بقیه الله الاعظم آمل برگزار شد با بیان این که ما باید در تلاش باشیم تا رضایت خداوند منان را کسب کنیم که برکات ارزنده ای دارد، گفت: اگر به کسی راه ولایت و دیانت بخورد قیمت پیدا می کند تا جایی که عده ای باب الحوائج الی الله می شوند.

 

وی با اشاره به این که حضور در مجلس عزای امام حسین(ع) به عنوان مکتبی درس آموز است، بیان داشت: تمام تلاش ما باید در این راستا بوده تا از امام حسین(ع) درس بگیریم و سیره آن امام همام را در برنامه زندگی خود قرار دهیم.

 

شاگرد علامه حسن زاده آملی با بیان این که بصیرت افزایی مهم ترین درس نهضت حسینی است، خاطرنشان کرد: انسان کور نباید قدم از قدم برداشته و باید در تلاش باشد تا دست خود را در دست بینای امین قرار دهد.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به این که اگر کسی بصیرت داشته باشد هرگز پا بر پله های سست نردبان دنیا و مخالفت با خدا قرار نداده و گناه نمی کند، گفت: امکان ندارد کسی بصیر بوده و دروغ گفته و تن به رشوه و ربا دهد.

 

امام جمعه سابق آمل با تاکید بر این که انسان در پرتو اطاعت از پروردگار متعال جاودانه می شود، بیان داشت: هر چه را که خداوند منان واجب و حرام کرده باید انجام دهیم و برای پروردگار خود احترام قائل شویم.

 

استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد: ما انسان ها چیزی از خودمان نداشته و چون این امر را نمی دانیم وقتی به پست و مقامی رسیدیم نشستن های ما هم عوض می شود.

 

وی با بیان این که اگر کسی ادب نسبت به حضرت حق داشته باشد به خیلی چیزها می رسد، گفت: رفعت و اوج با حقه بازی و شیطنت حاصل نشده که انسان باید به فکر تقرب الی الله باشد.

 

شاگرد علامه حسن زاده آملی با تاکید بر این که بلندآوازه شدن در پرتو اطاعت از خداوند منان بوده که باید تسلیم محض اوامر الهی شویم، ادامه داد: اگر کسی اهل بصیرت باشد و تمام عالم را به او بدهند یک گناه نکرده و به کسی ظلمی روا نمی دارد.

 

امام جمعه سابق آمل با بیان این که روزشمار عمر انسان در حال سپری شدن بوده که باید مراقب اعمال خود باشیم، گفت: کسی که بصیر بوده متقی است و پایان گناه و خلاف را می داند.

 

وی با اشاره به این که عاقبت گناه پشیمانی بوده و پایداری ندارد، بیان داشت: انسان بصیر به گناه نزدیک نمی شود و به دنبال انجام تکلیف بوده که این امر ویژگی بارز امام حسین(ع) و یاران ایشان است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان، گفت: انسان باید کار و کاسبی داشته باشد ولی به دنبال زیاده خواهی نرود و در تلاش باشد تا موج مادی گرایی او را در بر نگیرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات