۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۸۹۶۰۶

کتاب نامه های امام حسین به چاپ رسید

خبرگزاری رسا ـ کتاب «نامه‌های امام حسین(ع)» با هدف تحلیل و بررسی نامه‌های امام حسین(ع) به چاپ رسید.
امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتاب «نامه‌های امام حسین(ع)» با هدف تحلیل و بررسی نامه‌های امام حسین(ع) در طول حیات مبارک ایشان منتشر شد.

در این اثر 26 نامه امام حسین(ع) به ترتیب تاریخ نگارش تقسیم‌ بندی شده‌اند که نامه‌های امام حسین(ع) در زمان امام حسن(ع) و نامه‌های امام در دوران امامت و در زمان حکومت معاویه از نخستین نامه های چاپ شده در این کتاب هستند.

نامه‌های امام حسین(ع) در آغاز قیام کربلا و حرکت از مدینه، نامه‌های حضرت در هنگام اقامت در مکه و در میان راه تا رسیدن به کربلا از دیگر نامه های چاپ شده کتاب هستند.

نامه های نگارش شده از سوی امام حسین(ع) در کربلا تشکیل دهنده قسمت های پایانی کتاب نامه های امام حسین(ع) است.

شناسنامه‌ هر یک از نامه‌ها در آغاز هر کدام آمده و در آن موضوع، عنوان، گیرندگان، موقعیت مکانی و زمان نگارش نامه قید شده است.

 در یک نگاه کلی فضای نامه‌های امام حسین(ع) به مخالفان خود کوبنده و شفاف و نامه‌های ارسال شده به دوستان، آرام و خیرخواهانه است.

لازم به ذکر است؛ این کتاب به کوشش عبدالکریم خاضعی‌نیا و جمعی از پژوهشگران زیر نظر محمدرضا سنگری، پژوهشگر منابع و کتب عاشورایی گردآوری و تدوین شده است.

گفتنی است، کتاب نامه‌های امام حسین(ع) از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری فرهنگ عاشورا دزفول در سه هزار نسخه به چاپ رسیده است./9464/ن603/ع

ارسال نظرات