۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۸۹۶۱۷
نماینده مجلس خبرگان:

تاریخ نشان‎دهنده فریبکاری آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان دولتمردان آمریکا درباره انرژی هسته‎ای گفت: به این سخنان آمریکایی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد، آن‌ها سرتا پا حقه‌باز هستند و نمی‌شود به آن‌ها اعتماد کرد.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، دوشنبه شب در هفتمین مراسم عزاداری سالار و سرور شهیدان که در مسجد امام حسن مجتبی برگزار شد، با اشاره به این‌که سخن هر کسی را باید با فکر و تفکر خود آن فرد بسنجیم، افزود: دستور این است که زبان انسان موافق با گفتار باشد، انسان باید بر اساس عقیده خود سخن بگوید و به همین دلیل فرد منافق باید بگوید که من قبول ندارم که حضرت محمد(ص) رسول خداوند است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: راستگویی از ویژگی‌های جامعه‌ای است که دارای فرهنگ والاتر است، باید توجه داشت که هیچ یک از اخلاق‌های فاضله در برخورد با دیگران بیشتر از راستگویی تأثیرگذار نیست.

وی با بیان این‌که مکارم اخلاق بسیار است، اما در تعامل با دیگران راستگویی تعیین‌کننده است، ابراز کرد: اگر جامعه فرهنگ راستگویی نداشته باشد و گاه بخواهد راست بگوید یا دروغ بگوید مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند.

دروغ گویی آمریکا ثابت شده است

آیت‌الله مهدوی ادامه داد: رییس جمهور آمریکا گاه راست می‌گوید و گاه مطالب دروغی را بیان می‌کند، او انسان سالمی نیست و انسان نمی‌تواند بفهمد که سخنش از کدام نوع است، به همین دلیل انسان نمی‌تواند روش برخورد خود را بیان کند.

وی با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها الان قول داده‌اند که شما درباره انرژی هسته‌ای فلان کار را انجام بده تا ما کارهایی را برای شما انجام دهیم، ادامه داد: به این سخنان آمریکایی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد، «إنهم لا أیمان لهم»، آن‌ها سرتا پا حقه‌باز هستند و نمی‌شود به آن‌ها اعتماد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: وقتی رییس‌جمهور آمریکا به یک تعهدی نمی‌تواند عمل کند، می‌آید زیر آن را امضا می‌کند و بعد زیرش می‌زند، آن‌ها تنها به منافع خود می‌اندیشند.

وی ادامه داد: در زمان حضرت امام(ره) رییس جمهور آمریکا ایران را محور شرارت خواند و امام فرمودند که حرف باید حسابی باشد و بعد بیان کردند که اگر درباره صداقت آمریکا رأی‌گیری شود، درصد بسیاری به آن رأی نمی‌دهند.

راستگویی از معیارهای صحیح جامعه ما است

آیت‌الله مهدوی ابراز کرد: در آمریکا و انگلستان رییس جمهوری یافت نمی‌شود که درباره مطلبی راست گفته باشد که آن مطلب علیه منافع آنان بوده است، ما نباید پیرو فرهنگ آنان باشیم، شرارت از چشمان آن‌ها پیدا است.

وی با اشاره بر اظهار بی‌اعتمادی آمریکا نسبت به ایران، گفت: این‌که چون خود انسان دروغ‌گو است، همه را دروغ‌گو می‌پندارد، ما پیرو اهل‌بیتی هستیم که دروغ نمی‌گویند و حتی در تعارفاتشان این گونه بودند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: متأسفانه در کشور ما گاه دروغ وجود دارد و برخی از مسؤولان دروغ می‌گویند، اما در فرهنگ ما به ویژه در مسؤولان رده بالا دروغ وجود ندارد و این امر نشان از این فرهنگ والا دارد.

وی ابراز کرد: یکی از معیارهای فرهنگ والای جامعه راستگویی در آن جامعه است، اگر در جامعه‌ای ارزش بر راستگویی بود و دروغ‌گویی ضدارزش شمرده شد، این جامعه جامعه والایی است، یعنی ما در جامعه دروغ‌گو داریم، اما فرهنگ جامعه دروغ نیست.

افتخار می‎کنیم که پیرو پیامبر(ص) هستیم

آیت‌الله مهدوی از عوامل دروغ‌گویی را جلب منفعت، انتقام‌جویی، به دست آوردن دل دوستان دانست و اظهار کرد: گاه دروغ‌گویی برای جلوگیری از یک ضرر موقت است، عوامل بسیاری برای دروغ‌گویی وجود دارد، اما این عوامل نشان از پستی انسان می‌دهد.

وی ادامه داد: در روایتی آمده است که همه گناهان در خانه‌ای است و در خانه آن قفل شده است و کلید باز کردن همه گناهان شراب‌خواری است و در این روایت تأکید شده است که دروغ‌گویی بدتر از شراب است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این‌که ما افتخار می‌کنیم که لقب حضرت فاطمه زهرا(س) صدّیقه است، افزود: سرتاپای وجود انبیای الهی صدق بود، اما متأسفانه ما مواجه با کشورهایی شدیم که گاه راست و گاه دروغ می‌گویند و دروغ‌گویی را به ما نسبت می‌دهند.

وی ابراز کرد: جاسوس‌های انگلیسی به دنبال ترویج فرهنگ غیرمتعالی خود هستند، گاه افرادی به حفظ کردن چندی از لغات انگلیسی افتخار می‌کنند، اما فرهنگ متعالی اسلام کجا و فرهنگ فرومایه انگلیسی‌ها کجا، ما افتخار می‌کنیم که پیرو پیامبر(ص) هستیم./914/پ202/ب

ارسال نظرات