۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۸۹۶۱۸
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا:

پیام نهضت حسینی مبتنی بر سازش ناپذیری با کفر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جوادی آملی با تاکید بر این که هر نظام و برنامه ای که عقب نشینی و پذیرش ظلم را در برنامه خود قرار داده از اسلام حقیقی بهره ای ندارد، گفت: پیام نهضت حسینی مبتنی بر سازش ناپذیری با کفر بوده که همانا عزت آفرینی و فخر دادن از ویژگی های بارز این حماسه است.
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، دوشنبه شب در سلسله نشست های با موضوع اسلام متنزل و اسلام نازل که در حسینیه هدایت آملی برگزار شد با بیان این که مرگی که در سایه تحصیل عزت باشد حیاتی جاودانه است، گفت: امام حسین(ع) زنده بوده و یزدیان برای همیشه تاریخ به درک واصل شدند.

 

وی با اشاره به این که حیاتی که با ذلت باشد خیری در آن وجود نداشته و برای انسان شرافت ندارد، بیان داشت: بعد از جریان شهادت امام حسین(ع) حکومت داران و پادشاهان به کجا رفتند که بعد از چند سال به نوعی به درک واصل شدند و برای آن ها ذلت و ننگ ابدی به ارمغان آمد که محصول اسلام نازل است.

 

مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که هر نظام و برنامه ای که عقب نشینی و پذیرش ظلم را در برنامه خود قرار داده از اسلام حقیقی بهره ای ندارد، گفت: پیام نهضت حسینی مبتنی بر سازش ناپذیری با کفر بوده که همانا عزت آفرینی و فخر دادن از ویژگی های بارز این حماسه است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی، ادامه داد: اسلامی که از مواضع اصلی و اساسی اش فاصله بگیرد اسلام حقیقی نبوده و اسلام حقیقی با عزت است.

 

وی با بیان این که همانا یکی از عمده ترین جهات نهضت حسینی عزت و مقاومت است، گفت: شعار جاودانه امام حسین(ع) که این نهضت را تا به این حد از عزت رسانده در هیهات من الذله است.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با اشاره به این که ذلت ویژگی اسلام نازل و عزت خصیصه اسلام متنزل است، بیان داشت: وقتی امام حسین(ع) را به کشتن تهدید کردند امام خطبه ای خوانده و فرمود آیا مرا از مرگ می ترسانید که قدر من به اندازه کسی نبوده که از مرگ بترسد و گوارا باد مرگ در این راه که ارزنده است.

 

مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که مرگ در مقابل اسلام متنزل بسیار ناچیز و ناتوان است، خاطرنشان کرد: مرگ در منطق اسلامی همان یک مسیر آزادی و به عزت درآوردن بوده و آن کسی که به باوری رسید و ایمانی را پذیرفت این ایمان زمینه وجودش را پر می کند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که اگر دشمنی انسان را وادار به عقب نشینی و از مواضع فرهنگی و اعتقادی اش عقب بزند عزیز نیست، گفت: انسان نباید در برابر تهدیدها و تطمیع ها عقب نشینی کند.

 

وی با تاکید بر این که منطق اسلامی ما این بوده که نه ظلم کنیم و نه زیر بار ظلم برویم، بیان داشت: اگر کسی عقیده ای داشته اما در برابر سختی ها عقب نشینی کرده و تهدیدها در او اثر کند اسلام نازل است.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با بیان این که اسلام نازل با ذلت و سازش همراه بوده و اسلام متنزل با عزت همراه است، ادامه داد: جوانان ارزشمند لبنان با مقاومتی آتشین و عزت و صلابت دشمن اساسی اسلام را کنار زدند و این باور قلبی بوده که زمینه جان را این گونه استوار ساخته که عزت آفریده است./950/پ202/ب

ارسال نظرات