۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۸۹۶۷۲
با عقب نشینی ائتلاف ملی سوریه؛

ارتش آزاد سوریه در ژنو 2 شرکت می کند

خبرگزاری رسا ـ با پیروزی های چند ماه اخیر ارتش بشاراسد، شورشیان تصمیم گرفته اند برای ایجاد شانس حضور در آینده سوریه از خواسته های قبلی خود عقب نشینی کنند.
فرماندهان ارتش آزاد سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز گفت: یک روز پس از توافق ائتلاف ملی سوریه برای حضور در نشست ژنو، نیروهای موسوم به "ارتش آزاد سوریه" نیز از توافق خود برای حضور در این کنفرانس خبر دادند.


روز گذشته سران ائتلاف ملی سوریه که از مهمترین مخالفان دولت بشاراسد به شمار می روند، پس از شرکت در نشستی در شهر استانبول ترکیه اعلام کردند که برای پایان بخشیدن به جنگ داخلی در کشورشان در نشست ژنو شرکت خواهند کرد.


با این حال، اعضای این ائتلاف، شرکت در این نشست را به اجازه دسترسی سازمان های امداد رسانی به مناطق تحت محاصره ارتش و نیز آزادی زنان و کودکان زندانی مشروط کرده اند.


پیش تر، دولت سوریه پذیرش هرگونه پیش شرطی برای حضور در این نشست را رد کرده بود.

قابل ذکر است گروه های شورشی مخالف دولت سوریه پیش از این صرفا با شرط نبود بشاراسد در آینده سوریه حاضر به شرکت در ژنو2 شده بودند اما با پیروزی های چند ماه اخیر ارتش، آنها تصمیم گرفته اند برای ایجاد شانس حضور در آینده سوریه از خواسته های قبلی خود عقب نشینی کنند./1421/1409/ح

ارسال نظرات