۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۱۸۹۶۹۲
استاد و پژوهشگر حوزه علمیه:

حضرت ولی عصر مانند امام حسین غریب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام داستانپور با اشاره به سردرگمی و بی هدف بودن جوانان در کشور گفت: زندگی انسان باید دارای جهت باشد و هدف و جهت باید در راستای یاری کردن امام زمان باشد، اگر جوان دغدغه یاری امام زمان را داشته باشد دیگری وقتی برای تلف کردن ندارد.
حجت الاسلام محمد داستانپور استاد و پژوهشگر حوزه علميه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد داستانپور استاد و پژوهشگر حوزه علمیه، شب گذشته در جمع عزداران حسینی هیئت فدائیان حسین(ع) در معراج الشهدای اصفهان گفت: امروزه امام زمان(ع) مانند امام حسین غریب است و باید جوانان زندگی خود را در راستای یاری کردن امام زمان پایه ریزی کنند.


وی در ادامه افزود: مشکل اصلی جوانان این است که هدفی برای زندگی خود ندارند و تنها به دنبال اتلاف وقت خود هستند در صورتی که زندگی انسان باید جهت داشته باشد، جوان اگر دغدغه غربت و غریبی امام زمان خود را داشته باشد تمام زندگی وقف این می شود که راهی پیدا کند برای یاری رساندن به حضرت ولی عصر و دیگر وقتی برای تلف کردن نخواهد داشت.


استاد حوزه علمیه مهمترین نگرانی و دغدغه حضرت عباس را یاری رساندن به امام زمان خود ذکر کرد و ابراز داشت: اصحاب امام حسین(ع) با امتحانی بسیار سخت و دشوار روبه رو بودند و آن گذشتن از دلبستگی ها بود، حتی دلبستگی های حلال و مشروع، حتی دلبستگی هایی که در قرآن به آن توصیه شده مانند دلبستگی به شفاعت و بهشت و این گونه بود که عده ای خاص توانستند در عاشورا در کنار امام خود قرار بگیرند و در رکاب او شهید شوند.


حجت الاسلام داستانپور خاطر نشان کرد: ما نیز اگر می خواهیم یار واقعی امام زمان باشیم باید به همین صورت از دلبستگی های خود بگذریم اگر چه امام حسین با عاشورا کار را برای ما ساده تر کردند و امروز امام زمان دل کندن از بهشت و شفاعت و محبت والدین و فرزندان را از ما نمی خواهند بلکه حضرت حجت از ما دل کندن از گناهان و معاصی و دلبستگی های شبهه دار را میخواهند تا بوانیم در رکاب حضرت قرار گیریم.


وی در پایان حضرت زینب(س) را دارای صبری عظیم خواند و اظهار داشت: زینب در راه امام خود از همه دلبستگی هایش حتی مهر مادری نسبت به فرزندان خود گذشت و هرگز از خود ضعفی بروز نداد با وجود تمام سختی ها و مصیبت هایی که حضرت به آنها دچار شدند بازهم هرگز شکوه و گله ای نداشتند و این نشان از جایگاه رفیع و ایمان ممتاز حضرت زینب کبری دارد./939/پ202/ع

ارسال نظرات