۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۱۸۹۷۲۶
آیت‌الله استادی:

برپایی مجالس عزای حسینی عامل بقای انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی حوزه علمیه حادثه عاشورا را سبب بقای تشیع دانست و گفت: عامل بقای جمهوری اسلامی ایران برپایی مجالس عزای حسینی(ع) است.
آيت الله استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه علمیه در دهمین شب از مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) که در حسینیه شهدا قم برگزار شد، با بیان این‌که ائمه اطهار(ع) مردم را تشویق به گریه بر امام حسین(ع) کرده‌اند، گفت:‌ در روایات آمده که هر کسی برای امام حسین(ع) گریه کند گناهانش آمرزیده می‌شود.
امیت ویژه ائمه اطهار به برپایی مجالس عزای امام حسین
وی با اشاره به اهمیت دادن ائمه اطهار(ع) به شعرا و ذاکران امام حسین(ع)، ابراز کرد: کسانی که مردم را در مصائب امام حسین(ع) بگریانند دارای اجر و پاداش فراوان نزد خداوند هستند.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه با بیان این‌که ائمه اطهار(ع)‌ از تشکیل دهندگان مجالس عزای امام حسین(ع) بودند، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) مجالس عزای امام حسین(ع) را بسیار دوست داشتند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توصیه‌های فراوان امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید به برگزاری مراسم و مجالس عزای امام حسین(ع)، تصریح کرد: امام خمینی(ره) اصرار داشتند این مجالس به صورت سنتی برگزار شود و نهضت رهبر کبیر انقلاب از روضه‌های فاطمیه(س) آغاز شد.
امام جمعه قم ادامه داد: اهتمام ویژه بزرگان دینی به مجالس امام حسین(ع) و حضور این بزرگواران در این مجالس نشان دهنده عظمت و بزرگی این مراسم در اسلام و مکتب تشیع است.
آیت‌الله استادی زحمات علما و بزرگان دینی را سبب بقای مکتب تشیع خواند و گفت: علما با زحمات فراوان کلمات و معارف ائمه اطهار(ع) را جمع آوری کردند، نگذاشتند این معارف از بین برود و آنها را از خطر تحریف و انحراف نیز حفظ کردند.
عاشورا سبب بقای تشیع
وی حادثه عاشورا را سبب بقای تشیع دانست و تصریح کرد: عامل بقای جمهوری اسلامی ایران برپایی مجالس عزای حسینی(ع) است.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه با بیان این‌که امروز هر مسأله‌ای مطرح می‌شود دارای موافقان و مخالفان است، ابراز کرد: در مسائل سیاسی همیشه دو دستگی و چند سخنی وجود دارد اما تنها مسأله‌ای که همه را به خود جذب کرده و همه اقشار جامعه در آن حضور دارند مسأله امام حسین(ع) است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که دشمنان اهل بیت(ع) به دنبال از بین بردن مکتب اهل بیت(ع) هستند، اظهار کرد: برگزاری مجالس عزا حفظ کننده مکتب تشیع و دعوت کننده مردم به دین است.
ضرورت تقویت بصیرت و بیان معارف الهی در مجالس عزا
امام جمعه قم ادامه داد: دشمنان اسلام فکر می‌کردند با کشتن امام حسین(ع) هدف ایشان فراموش می‌شود اما همه مشاهده کردند که بعد از چندین قرن یک مملکت را دگرگون کرد.
آیت‌الله استادی با بیان این‌که اگر برخی انتقادهایی که راجع به جلسات عزاداری می‌شود، برای بهتر شدن و استفاده بهتر از این مراسم است، افزود: در کنار عزاداری باید بر روی بصیرت در دین و افزوده شدن معارف دینی مردم نیز توجه شود.
وی با تأکید بر این‌که امام حسین(ع) با شهادت خود و یارانش بالاترین امر به معروف و نهی از منکر را انجام داد، اظهار کرد: بقای مکتب اهل بیت(ع) در سایه شهادت امام حسین(ع) است.
اهمیت مردمی ماندن مجالس امام حسین
دبیر شورای عالی حوزه علمیه در ادامه بر ضرورت مردمی ماندن مجالس عزاداری امام حسین(ع) تأکید کرد و گفت: مجالس عزا نباید وابستگی به دولت داشته باشند چون این امر سبب آسیب رسیدن به این مجالس می‌شود.
امام جمعه قم ادامه داد: وقتی این مجالس دولتی شود مردم خیال می‌کنند که وظیفه‌ای در این قبال ندارند؛ کمک به مجالس امام حسین(ع) تنها مختص به مردم ما نیست بلکه ادیان دیگر نیز کمک کنند./927/پ202/ع
ارسال نظرات