۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۸۹۷۶۲
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

غربی‌ها از فرصت مذاکره استفاده کنند / برای جبران بحران و بدنامی خود با ایران مذاکره کنید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه توقف غنی‌سازی در سال 82 و 83 تاکتیک و تست رقیب بود که با مشخص شدن اهداف شوم غرب سبب پرش قدم بعدی در سال‌های متأخر شد، گفت: امروز هم تست، زمینه و فرصتی برای غربی‌ها به وجود آمده که مناسب است از این فرصت به خوبی استفاده کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مذاکرات اخیر تیم مذاکره کننده ایرانی با 1+5 در ژنو، گفت: ایران براساس اعتبار مدنی، فرهنگی، اخلاقی و دینی که دارد، فضایی را که در دنیا مطالبه می‌کند فضای گفت‌وگو، مذاکره، اتمام حجت و عقلانیت است.

 

وی مذاکره براساس عقلانیت و منطق را استراتژی و تاکتیک نظام خواند و افزود: امام حسین‌(ع) در شب عاشورا عمر سعد را به مذاکره فرا خواند، با وی خلوت کرد و پیشنهادهایی داد، آن حضرت می‌دانست که وی این پیشنهادها را قبول نمی‌کند اما می‌خواست به دنیا شقاوت و بی‌منطقی دشمنان را برساند.

 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: 1+5 چه مذاکره با جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد و یا نپذیرد، ما از موضع ضعف این کار را نکردیم که ما قوی، مقتدر، منسجم و یکپارچه هستیم و اقتدار ما به این است که یک رهبر داریم و یک پرچمدار همه را زیر یک پرچم گرفته است.

 

نظام اسلامی ایران از هر زمان دیگری قدرتمندتر است

 

وی گفت: حکومت ما حکومت سلطنتی و جمهوری محض نیست، بلکه حکومت جمهوری اسلامی است، اسلامیت ما حول محور ولایت و جمهوریتمان با حضور اکثریت مردم زیر این پرچم برای ما قدرت بی‌بدیلی آفریده است که امروز از هر زمان دیگری منسجم‌تر و مقتدرتر هستیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه توقف غنی‌سازی در سال 82 و 83 تاکتیک و تست رقیب بود که با مشخص شدن اهداف شوم غرب سبب پرش قدم بعدی در سال‌های متأخر شد، اظهار کرد: امروز هم تست، زمینه و فرصتی برای غربی‌ها به وجود آمده که مناسب است از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

 

غربی‌ها مذاکره با ایران را برای جبران بدنامی خود بپذیرند

 

وی بیان داشت: غربی‌ها با توجه به مصالح ملی و روحیه جهشی جوان‌های دانشمند ما و حفظ اصالت و رشادت و حماسه ملت ما که در چارچوب ضوابط و مصالح از حق دستیابی و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند، مذاکره را بپذیرند و با بهره گرفتن از این فرصت، این بحران و بدنامی که برای خود درست کرده‌اند را جبران کنند.

 

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: البته مذاکره برای ما گشایش‌هایی را به همراه خواهد داشت، اما اینطور نیست که اگر آنها در مذاکره به بن‌بست رسیدند و با ما به توافق نرسیدند نمی‌توانیم زندگی کنیم.

 

وی تصریح کرد: با داشتن مردمی اصیل، مقاوم، شهادت‌طلب، مؤمن و 34 سال کارآزموده و با داشتن رهبری حکیم، فرزانه، دنیا دیده و متوجه همه جوانب و زوایا و متصل به الله و ائمه اطهار‌(ع) و دارای بینش وسیع دینی و نیز داشتن جوانان دانشمندی که در هر عرصه‌ای وارد شدند دنیا را متحول کردند، ایستاده‌ایم.

 

غربی‌ها مانند همیشه فرافکنی می‌کنند

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: به فضل پروردگار و با این ایمان، اعتقادات، باورها و داشتن منطقه جغرافیایی خاص، ذخایر زیرزمینی و مدیران با تجربه، همانطور که امام راحل فرمودند جنگ برای ما نعمت بود، این فشارها هم ذلتی نخواهد داشت، تحمل می‌کنیم و به فضل خدا به پیش خواهیم رفت.

 

وی با اشاره به سخن غربی‌ها که در مذاکرات اخیر گفته بودند ایران با ما کنار نیامد، ابراز کرد: غربی‌ها مانند همیشه فرافکنی می‌کنند، اینکه گفتند گروه ایرانی در این امر با ما کنار نیامد، دروغی واضح است که بر خلاف صحبت‌های قبلی آنها بود، انتظار داریم غربی‌ها از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین به اعتماد رهبر معظم انقلاب به تیم مذاکره کننده کشورمان اشاره کرد و گفت: آهنگی که تیم مذاکره کننده کشور تاکنون در پیش گرفتند با حفظ عزت، حکمت و مصلحت و منافع ملی ما بوده و امیدواریم تا آخر این راه ادامه داشته باشد و این اعتماد را مردم نسبت به همه مسؤولان داشته باشند.

 

نهضت حسینی جهان را به حکومتی واحد دعوت می‌کند

 

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به قیام امام حسین‌(ع) و تلاش اهل بیت‌(ع) آن حضرت برای حفظ دستاوردهای این قیام، خواستار تعریف رشته‌های درسی در این‌باره در دانشگاه‌های کشور شد و اظهار کرد: اهل بیت‌ امام حسین‌(ع) با اسارت خود شام را که هیچ نوری از اسلام ناب در آنجا نبود، فتح کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی همچنین با اشاره به یازدهم محرم سالروز شهادت امام زین‌العابدین‌(ع) و روز تجلیل از اسرا، گفت: امام سجاد‌(ع) در قالب گریه بر امام حسین‌(ع) خون آن حضرت را احیا کرد و این مجالس عزاداری سرمایه حضرت سجاد‌(ع) است.

 

وی افزود: ما به اسرای کربلا می‌بالیم که چه افتخار بزرگی آفریدند، بچه‌های کوچک آنها در اوج قربت، گرفتاری و فشار لقمه حرام را قبول نکردند و در مجلس شراب، خود را نباختند که این برای ما عزت و قدرت است، قدرت ما به سلاح اتمی نیست بلکه به این روحیه، شهامت و صلابتی است که حضرت زینب‌(س) و کودکان اسیر کربلایی به ما آموختند.

 

امام جمعه موقت تهران از عزاداران حسینی تقدیر و تشکر کرد و گفت: هر سال در ایام عزای سیدالشهدا‌(ع) این جوشش دریای عواطف امواج جدیدی را ایجاد می‌کند و طوفان‌های جدیدی دارد که انسان احساس می‌کند اینها وصل به یک دریای مطلق بی‌کرانی هستند، قطراتی که به این دریا متصل و در آن فانی می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه همه شهرهای ما شور و شعور بود و خارج از مرزهای ما نیز در کشورهای مختلف، امام حسین‌(ع) پرچم زده و نهضت خود را مطرح و جهان را به حکومت واحد جهانی دعوت می‌کند، با قدردانی از عزاداران حسینی، گفت: افتخار می‌کنیم در مملکتی با چنین مردمی زندگی می‌کنیم./920/پ201/ی

ارسال نظرات