۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۸۹۷۷۳
کارشناس مذهبی:

مؤسسات خیریه نذورات را در محل خود مصرف کنند

خبرگزاری رسا- کارشناس مذهبی ضمن تبیین نذر معین و مطلق، گفت: مؤسساتی که به جمع‌آوری نذورات می‌پردازند، باید آنها را در همان محلی که نذر شده، مصرف کنند.
نذري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام کاظمی پور، کارشناس مذهبی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهرری به تبیین احکام نذر پرداخت و با اشاره به این‌که نذر بر دو قسم معین و مطلق است، گفت: معین آن است که طبق آن عمل شود و مطلق آن است که از نظر مقدار و زمان قیدی ندارد و چنانچه مختصری انجام دهد، کفایت می‌کند.

وی به تبیین موارد مصرف نذر معین و مطلق پرداخت و ابراز داشت: در نذر معین واجب است طبق آن چه در صیغه گفته شده است نذر مصرف شود اما اگر محل مصرف را معین نکرده بود، می‌توانند مورد نذر را در جاهای مختلف اعم از زمان و مکان مختلف مصرف کنند.

کارشناس مذهبی افزود: اگر کسی نذرش را سال به سال اضافه کرده باشد، اگر در یک سال نتواند آن را انجام دهد، عمل به اصل نذر که مقدار کمتری بوده‌است، کفایت می‌کند و اگر کسی استطاعت ادای آنچه را که نذر کرده‌است‌، نداشته باشد نذر از او ساقط می‌شود.

حجت‌الاسلام کاظمی پور با اشاره به جمع‌آوری هزینه‌ها برای صرف در نذورات در جامعه، تصریح کرد: نباید این مبالغ پس از جمع‌آوری در جایی که مورد نظر فرد نذر کننده نیست، صرف شود و باید دقیقا در همان مسیری که شخص نذر کرده است، هزینه بشود.

در پایان سخنرانی این هفته، حاج احمد شربیانی، مداح اهل بیت به ذکر مصیبت و نوحه خوانی و مرثیه سرایی در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله امام حسین(ع) پرداخت./956/پ203/ی

ارسال نظرات