۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۸۹۷۸۲
امام جمعه نجف آباد:

حضرت زینب تفسیر کننده اصل توحید است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: همراه شدن با زینب کبری(س) و انتشار پیام کربلا در سراسر جهان، و آمیخته شدن محبت اهل بیت)(ع) همراه با معرفت، مهمترین راه برای رسیدن به مقام رضوان الهی است.
امام جمعه نجف آباد اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی،  نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه این شهرستان، عاشورا را شگفت انگیزترین و مؤثرترین حادثه عالم دانست و گفت: دشمنان در خیال خام خود با برپایی عاشورا به دنبال حذف کامل توحید از متن جامعه بودند، در صورتی که آن چه به اسلام ثبات داد و آن را از خطر نابودی رهانید، چیزی جز صحنه عظیم عاشورا نبود و خداوند کربلا را مدفن یزیدیان و بالا برنده پرچم عزت مسلمانان قرار داد.

 

وی قیام عاشورا را دارای دو بعد دانست و بیان داشت: بعد دوم قیام بعد از واقعه عاشورا و با ظهور حضرت زینب(س) رخ داد که در سخت ترین و مصیبت بارترین شرایط به قیام علیه یزیدیان به پا خواست و در آن شرایط با رسیدن به مقام صبر به تفسیر توحید واقعی پرداخت و الگویی برای تمام جهانیان و آزادمرادان جهان شد.

 

امام جمعه نجف آباد یکی از ریشه های مشکلات دشمنان سیدالشهدا(ع) را حرام خواری عنوان کرد و بیان داشت: عاشورا رزق طیّبی است که خداوند در اختیار شیعه قرار داده است تا با درس گرفتن از این قیام عظیم از ناپسندی ها دوری و به سوی اخلاق پسندیده ای چون رزق حلال، صبر و استقامت پیش برود.

 

وی در ادامه افزود: عاشورا همانند ماه رمضان می ماند که بعد از شب قدر و یک ماه روزه داری انسان با پاکی زندگی اش را از نو آغاز می کند، و عاشورا نیز همین گونه است که بعد از این یک دهه باید از نو زندگی را شروع کنیم.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به این نکته که نباید کربلا را در کربلا دفن کرد، افزود: باید به غیر از برپایی مجالس عزاداری امام حسین(ع) با همت و مطالعه هر چه بیشتر به عمق قیام آن حضرت پی برده و به صورت عملی در زندگانی و جامعه به کار گیریم چون امام حسین(ع) شهید شدند تا بشریت عاقل و با معرفت و از جهالت و گمراهی بیرون آید.

 

وی در ادامه بیان داشت: همراه شدن با زینب کبری(س) و انتشار پیام کربلا در سراسر جهان، و آمیخته شدن محبت اهل بیت همراه با معرفت مهمترین راه برای رسیدن به مقام رضوان الهی می باشد.

 

امام جمعه نجف آباد امتحانات الهی را یکی از آثار محبوب خدا شدن، عنوان کرد و افزود: خداوند معلم اول بشریت است و با قرار دادن سختی ها در پیش پای انسان او را برای شاگردی هر چه بهتر در این دنیا آماده می کند تا در دانشگاه قرآن و عترت به مرحله کمال الهی برسد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کربلا بزرگترین درس که همان صبر را به این بنده دانشگاه خداوند آموخت که در هر شرایطی صبر پیشه کنید تا به مقام یاران سیدالشهدا(ع) که بلا را نعمت دانستند و از این حادثه شکرگزار خداوند شدند.

 

حجت الاسلام حسناتی نمونه مقام رضا، را سیدالشهدا(ع) عنوان کرد و گفت:‌ حضرت در ابتدای شروع حرکت از مدینه این جمله را فرمودند که ما اهل بیت(ع) راضی هستیم به آن چه خدا راضی است که نهایت بندگی با معرفت است و در گودی قتلگاه نیز همین را فرمود.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد سبب بسیاری از اضطراب ها و استرس ها را ناآرامی قلب دانست و افزود: سیدالشهدا(ع) در شب عاشورا در آن لحظات سخت 4 چیز را محبوب خود دانستند، که یکی نماز، تلاوت قرآن، دعا و نیایش و استغفار است که این 4 عامل سبب می شود که انسان به بی نهایت هستی وصل شده و از کوچکی بیرون آید و در این زمان است که به آرامش می رسد.

 

حجت الاسلام حسناتی در پایان به هفته کتاب و کتابخوانی و ایجاد انقلابی در عرصه کتابخوانی و روی آوردن به مطالعه و هم چنین سالروز وفات مفسر قرآن کریم، آیت الله محمدحسین طباطبایی که سعادت دنیا و آخرت را در مراقبت می دانستند، اشاره کردند./939/پ202/ی

ارسال نظرات