۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۸۹۷۸۴
خطیب جمعه ارومیه:

مرتجعین عرب مخالف تفاهم ایران با 1+5 هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ارومیه گفت: مرتجعین عرب منطقه با توسل به اسراییل غاصب می خواهند به هر نحو ممکن مذاکرات ایران با 1+5 شکست بخورد.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید محمد فخری، امام جمعه موقت ارومیه در خطبه های این هفته با اشاره به مذاکره ایران با گروه 1+5 افزود: مذاکره ایران با 1+5 به خوبی پیش می رود اما مرتجعین عرب منطقه با توسل به اسراییل غاصب که مخالف اصلی آرامش منطقه است می خواهند به هر نحو ممکن این مذاکرات شکست بخورد.

 

وی گفت: همچنان که سید حسن نصرالله نیز در سخنان اخیرش اشاره کرد" آرامش در منطقه و ایران به نفع ظالمان منطقه و اسراییل غاصب نبوده و برای نجات خودشان به هر جایی چنگ می اندازند".



مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی تاکید کرد: حامیان صهیونیست و دولت های مرتجع منطقه برای بی نتیجه بودن مذاکرات که بر خلاف منافع آنهاست، تلاش های بسیاری می کنند و به هر عملی در این راستا دست می زنند.

 

وی افزود: امروز تروریست ها و انسان های جنایتکار برای ضربه زدن به مکتب اهل بیت (ع) سرمایه گذاری می کنند.

 

خطیب جمعه ارومیه تصریح کرد:  مشکلات به وجود آمده در برخی کشورها مثل لبنان، سوریه و عراق اقدامات تروریست های جنایت کار با کمک  کشورهای مرتجع منطقه است که با هدف تخریب مکتب اهل بیت (ع) و حرکت های الهی چون نهضت عاشورا انجام می شود.


حجت الاسلام فخری  با تاکید بر اشاعه فرهنگ عاشورا گفت: امام راحل سفارش های فراوانی در زنده نگداشتن ماه محرم و صفر داشته اند و هم اکنون با گذشت چندین قرن از این فاجعه عظیم شاهدیم که بسیاری از نهضت های جهان متاثر از نهضت کربلا بوده است.

 

وی با بیان این که نور قیام عاشورا هرگز خاموش نخواهد شد، خاطرنشان کرد: راه امام حسین (ع) راهی الهی بود و راه شیعیان راهی روشن به انوار الهی و با تاسی از راه سرور و سالار شهیدان است.


حجت الاسلام فخری در ادامه با اشاره به موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته گفت: دست یابی به موفقیت های بیشمار با وجود تحریم ها نشان از هماهنگی و تعامل مسؤولان است./936/پ202/ی

ارسال نظرات