۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۸۹۷۸۶
امام جمعه دامغان:

عاشورا دانشگاهی به وسعت زمین برای همه زمان ها و انسان ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: عاشورا دانشگاهی به وسعت زمین است که باید همه انسان ها و اقشار مختلف جامعه از آن بهره ببرند، درس های بزرگ این روز و نهضت حسینی متعلق به دیروز نیست بلکه درس زندگی و حیات امروز و فردا است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان در خطبه های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه که با حضور جمع کثیر عزاداران مراسم سنتی و باشکوه 11 محرم دامغان در جوار مرقد مطهر بکیر بن اعین(ع) این شهر برگزار شد، عاشورا را تجسم واقعی اسلام ناب محمدی و امام حسین(ع) و قیامش را تفسیر حقیقی توحید عنوان کرد.

 

خطیب نماز جمعه دامغان لزوم توجه و تبیین جوانب مختلف قیام کربلا را یادآور شد و با اشاره به سخنان امام حسین(ع) در اولین خطبه خود در مسیر حرکت به سوی کربلا در مکه مکرمه، خاطر نشان کرد: اهل بیت(ع) پسندی از خود ندارند و آنچه خدا می پسندد را می پسندند، آنچه در نهضت عاشورا از حرکت تا شهادت و سپس اسارت رخ داد تجلی رضا به رضای حق بودن است.

 

وی افزود: این عاشورا بوده که تا به امروز اسلام را از گزند دشمنان و توطئه ها حفظ کرده است، قیام و به ویژه نماز حسین بن علی(ع) را باید به یاد داشته باشیم تا زندگی ما محتوای اسلامی پیداکند همانا سید الشهدا(ع) در روز عاشورا نماز را معنی کرد و به همگان آموخت چگونه نماز انسان را از منکرات باز می دارد و به سوی سعادت رهنمون می سازد.

 

امام جمعه دامغان تأکید کرد: مرحله دوم حماسه کربلا از زمانی آغاز شد که دشمن به خیال خود اهل بیت امام حسین(ع) را به اسارت برد و شاد بود از حرکت کاروان اسرا حال آنکه این کاروان امر به معروف و نهی از منکر بود، کاروانی که سپاه کفر به قصد خوار کردن اهل بیت رسول الله حرکت داده بود هر یک مبلغی بی نظیر برای عاشورای حسینی شدند و پیام آن را در تاریخ ماندگار کردند.

 

حجت الاسلام ترابی با یادآوری سالروز 11 محرم 1357 و به شهادت رسیدن دو تن از جوانان انقلابی شهرستان دامغان در جریان عزاداری امام حسین(ع) و مبارزات مردم با رژیم طاغوتی و ضد دینی پهلوی تصریح کرد: به خون غلتیدن این دو بزرگوار شهیدان امینیان و مزئنی تحولی عظیم را در روند انقلاب در این شهرستان موجب شد و روحی حسینی را در کالبد مبارزات اسلامی مردم و جوانان این خطه دمید./977/پ202/ی

ارسال نظرات