۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۸۹۹۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

حادثه کربلا با گذشت زمان زنده‌تر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با بیان این که امسال در مقایسه با سال‌های قبل حضور مردم در هیأت‌های عزاداری پرشورتر بود، گفت: این موضوع نشان می‌دهد فلسفه عاشورا و فرهنگ عاشورا با گذشت زمان نه تنها کهنه نمی‌شود بلکه تازگی و طروات بیشتری پیدا می کند.
امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بیرجند، حجت الاسلام محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه بیرجند با بیان این که فلسفه قیام امام حسین دوری از ذلت و خواری و ظلم پذیری است، گفت: صحرای کربلا مهم‌ترین صحنه برای نمایش ولایت پذیری و  ولایتمداری یاران امام حسین بود.

وی افزود: حضرت امام حسین با قیام خود نشان دادند که ولایت خداوند بر انسان‌ها بر هر چیزی مقدم است و در راه حفظ این ولایت، جانبازی امام حسین و یارانشان کمترین کاری است که می توان انجام داد.

امام جمعه بیرجند با بیان این که امسال در مقایسه با سال های قبل حضور مردم در هیأت‌های عزاداری پرشورتر بود، گفت: این موضوع نشان می دهد فلسفه عاشورا و فرهنگ عاشورا با گذشت زمان نه تنها کهنه نمی شود بلکه تازگی و طروات بیشتری پیدا می کند.

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با بیان این که پاسداری و گسترش فرهنگ عاشورا موجب گسترش فرهنگ مهدویت در جامعه می شود، یادآورشد: جوانان مهم ترین پرچمداران عرصه عاشورا هستند بنابراین باید در کنار یادگیری و درک صحیح فرهنگ عاشوار و ولایتمداری مبلغان خوبی برای ترویج فرهنگ عاشوار در میان مردم باشند./968/پ203/س

 

ارسال نظرات