۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۸۹۹۰۸
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

ارتباط با اهل بیت موتور زیباترین حرکت‌ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه ارتباط با اهل بیت(ع) موتور زیباترین حرکت‌ها است، گفت:‌ ارتباط با اهل بیت(ع)، ارتباطی است که از یک روستایی ایرانی، سلمان فارسی، از روستایی ربذه‌ای، ابوذر و از سیاه حبشی بلال ساخت.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان ظهر امروز یک‌شنبه 26 آبان ماه در مسجد امین السلطان واقع در خیابان فردوسی تهران با اشاره به این‌که پیامبراکرم(ص) بر فراز منبر فرمودند در روز قیامت قدم از قدم برداشته نمی‌شود مگر این که از چهار خصلت سؤال می‌شود، به بیان این چهار خصلت پرداخت.

وی با بیان این‌که عقل نمی‌تواند بپذیرد که مرگ خاموشی ابدی است، گفت: انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) زندگی خود را براساس ایمان به قیامت نظام دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به این‌که خداوند، انبیا(ع)، ائمه طاهرین(ع) و عقل از قیامت خبرداده‌اند، افزود: مشرکان، کفار و لاییک‌ها منکر قیامت هستند؛ وقتی خداوند، انبیا و ائمه طاهرین(ع) را در یک کفه ترازو و مشرکان، کفار و لاییک‌ها را در کفه دیگر بگذاریم، کدام برتر است؟

این واعظ برجسته با اشاره به این‌که طبق حدیث نخستین سؤال خداوند در روز قیامت "عمرت را کجا صرف کردی" است، بیان داشت: سؤال کردن خداوند به‌دلیل ندانستن و برای برطرف کردن جهل نیست.

وی "بدن سالم را کجا کهنه کردی" را طبق حدیث سؤال دوم و "مالت را از کجا آوردی و در کجا هزینه کردی" را سؤال سوم خداوند در روز قیامت دانست.

این واعظ برجسته "محبت اهل بیت(ع)" را طبق حدیث سؤال دیگر خداوند در روز قیامت مطرح کرد و با بیان این‌که ارتباط با اهل بیت(ع) موتور زیباترین حرکت‌ها است، ابراز داشت:‌ ارتباط با اهل بیت(ع)، ارتباطی است که از یک روستایی ایرانی، سلمان فارسی، از روستایی ربذه‌ای، ابوذر و از سیاه حبشی بلال ساخت.

وی گفت: وقتی پیامبر(ص) این قسمت از حدیث را بیان فرمودند، شخصی پرسید نشانه وابستگی به اهل بیت(ع) چه چیز است؟ که پیامبراکرم(ص) در این هنگام دستشان را بر سر امیرمؤمنان(ع) قرار دادند./956/پ202/ی

ارسال نظرات