۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۸۹۹۸۷
پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به مسابقات قرآنی:

وحدت حول محور قرآن مهم ترین راهکار برای همبستگی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به نهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم جامعه کارگری کشور تاکید کرد: قرآن، رشته محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مرتبط می‌کند و اعتصام به حبل الله همانا تمسک به تعلیمات این کتاب بزرگ است.
آيت الله ناصر مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم جامعه کارگری کشور با قرائت پیام حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم آغاز شد.
بر اساس این گزارش این مرجع تقلید، قرآن را کلام نورانی خدا، دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان خواند و گفت: در اوضاع فعلی که مسلمین در برابر هجوم بیرحمانه دشمنان به اتحاد و همبستگی احتیاج دارند، بهترین راه گرد آمدن حول محور قرآن است.
حضرت آیت‌الله مکارم‌ شیرازی در بخش دیگری از این پیام یادآور شد: قرآن، رشته محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مرتبط می‌کند و اعتصام به حبل الله همانا تمسک به تعلیمات این کتاب بزرگ است و همه در پرتو هدایت آیات قرآن از ظلمات پراکندگی و اختلاف و نزاع و کشمکش رهایی خواهند یافت و به سرچشمه نور که برادری و اخوت اسلامی است باز می‌گردند و از هدایت‌های آن بسوی علم و دانش و پیشرفت و تعالی بهره می‌گیرند.
وی با تاکید بر لزوم آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با کلام الهی افزود: مطمئن هستم همه جوانان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات بخش آن، راه سعادت و خوشبختی را می‌پیمایند و می‌توانند در آینده افرادی دانشمند، پیشگام، پاک، مومن و پرتلاش باشند و به کشور خود کمک کنند، که آینده کشور به دست با کفایت همین جوانان ساخته می‌شود.
حضرت آیت‌الله مکارم ‌شیرازی در این پیام به جوانان و نوجوانان توصیه کرد: با انس روزانه با قرآن مجید بعد از نماز درباره معنی آن بیندیشند و محتوای آن را در زندگی خود وارد کنند تا لذت خوب زیستن و آرامش روح و آسودگی خاطر و پیشرفت و ترقی را بچشند.
همچنین در این مراسم مهدی جمالی مدیرکل دفتر توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سخنانی، گفت: انقلاب اسلامی دارای فکر، ایده و ایدئولوژی بود.
وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی متفاوت با همه انقلاب‌های جهان است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران در سایه اتحاد جان‌های شیفته و یاران حقیقی اسلام راستین شکل گرفت.
جمالی با تأکید بر این‌که هویت دینی مبتنی بر فرهنگ و آموزه‌های قرآنی است، اظهار داشت: قرآن پرتو هدایت انسان‌ها است و مردم را به سوی صلاح و اصلاح دعوت می‌کند.
دبیرکل دفتر توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شبهات مطرح شده درباره قرآن، تأکید کرد: این شبهات باید به صورت منطقی و عقلانی پاسخ داده شود.
وی بیان کرد: برای قرآنی شدن یک جامعه باید همه رویکرد عملی نسبت به قرآن داشته باشیم و این امر در سایه حفظ قرآن، به خاطر سپردن مفاهیم و عمل کردن به دست می‌آید./927/پ202/ج
ارسال نظرات