۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۹۰۰۲۱

بهره کشی از کارگران در قطر

خبرگزاری رسا ـ عفو بین‌الملل در این گزارش همچنین گفته است که یکی از مدیران پروژه‌های ساخت و ساز از این کارگران به عنوان "حیوان" استفاده می کند.
بهره کشي قطر از کارگران خارجي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: سازمان عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی گفته است که بخش ساختمان سازی قطر با بهره‌کشی از کارگران مهاجر از آنها در اجرای پروژه های جام جهانی 2022 بی گاری می کشد.

 

بر اساس گزارش عفو بین‌الملل بسیاری از این کارگران در شرایط کاری بسیار خطرناک و وضعیت مسکن بسیار بد زندگی می‌کنند. به گفته این نهاد حقوق بشری به این کارگران اغلب برای ماه ها دستمزدی پرداخت نمی‌شود.


عفو بین‌الملل در این گزارش همچنین گفته است که یکی از مدیران پروژه‌های ساخت و ساز از این کارگران به عنوان "حیوان" استفاده می کند.


هر چند مقامات قطری در مورد این گزارش عفو بین‌الملل تاکنون اظهار نظری نکرده‌اند، اما پیشتر گفته بودند کارگرانی که در حال کار بر روی پروژه های جام جهانی هستند در شرایط خوبی قرار دارند.


عفو بین‌الملل در بخش دیگری از گزارش خود گفته است که برخی از این کارگران مهاجر در صورت حاضر نشدن بر سر کار با جریمه‌هایی نقدی و اخراج از کشور روبرو بودند. در این گزارش به بستری شدن بیش از 1000 کارگر به دلیل سقوط از بلندی در حین کار اشاره شده است.


سلیل شتی، دبیرکل عفو بین‌الملل در این باره گفته است: یافته‌های ما به سطح هشدار دهنده‌ای از بهره کشی کارگران رسیده است.


به گفته آقای شتی، فیفا وظیفه دارد تا در مورد نقض حقوق بشر کارگرانی که در پروژه های ساختمانی مربوط به جام جهانی فعالیت دارند، واکنش قاطعی نشان دهد./1421/1409/ح

ارسال نظرات