۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۹۰۰۳۳
آیت‌الله علم الهدی:

خون شهدا سبب فراگیر شدن شعار مرگ بر آمریکا در جهان شد/ هرگز با آمریکا سازش نخواهیم کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با بیان این که شهیدان زنده‌اند الله اکبر شعار نیست و شعور است، گفت: معنای این جمله این است که سازش با آمریکا هرگز و این‌ که آمریکا بخواهد حرف اول را در دنیا بزند قابل برگشت نیست.
يادواره سرداران و 6000 شهيد استان قم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) يادواره سرداران و 6000 شهيد استان قم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) يادواره سرداران و 6000 شهيد استان قم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد امشب در مراسم یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این‌که هرچه از نظام اسلامی می‌گذرد بر عظمت آن افزوده می‌شود، گفت: امروز نظام اسلامی دین اسلام را بر روی کره زمین توسعه داده است.
نقش تأثیرگذار شهدا در تحقق اهداف والای نظام
وی با اشاره به نقش آفرینی شهدا در نظام اسلامی، تأکید کرد: شهید زین‌الدین و شهدای انقلاب اسلامی با نثار جان خود نقش تأثیرگذاری در جهت تحقق اهداف والای نظام اسلامی ایفا کردند چون از چشمه اهل بیت(ع) سیراب می‌شدند.
امام جمعه مشهد با استناد به فرازهایی از وصیت نامه شهید زین الدین مبنی بر این‌که شهید کسی است که حسین(ع) را بشناسد، ابراز کرد: انسان‌هایی در این مکتب رشد پیدا می‌کنند که در راه دین فداکاری کرده، جان خود را نثار کنند و بصیرت را با عمق جان لمس کنند.
آیت‌الله علم الهدی با بیان این‌که شهدا با شهادت خود استقلال کشور و ملت را حفظ کردند، بر ضرورت آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.
امام جمعه مشهد در پاسخ به این سؤال که اگر شهدا، شهید نمی‌شدند چه اتفاقی می‌افتاد، گفت: هر جوابی که برای قیام امام حسین(ع) و شهادت یاران ایشان داده می‌شود همان پاسخ نیز برای شهدای جنگ تحمیلی است.
آیت‌الله علم الهدی با بیان این‌که جریان قدرت و مسیر حکومت در امت اسلامی به نقطه‌ای رسیده که برای مردم جا افتاده بود حاکمیت تابع قدرت است، خاطرنشان کرد:‌ این تفکر که هرکه زور دار تر است باید حاکم باشد و چنین حکومتی می‌تواند امنیت را برقرار کند در گذشته حاکم بود و اگر حکومتی در سایه قدرت نبود نمی‌توانست امنیت بیاورد.
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مردم حسین(ع) را می‌خواستند اما چون زور و قدرت با ایشان نبود، علیه حضرت قیام کردند، اظهار داشت: شمشیرها دنباله روی زور هستند، از این رو شمشیرهایشان علیه امام حسین(ع) قرار گرفتند.
قیام امام حسین جلوی انحراف فکری و سیاسی جامعه را گرفت
وی ادامه داد: این تفکر که قدرت باید در دست زور داران باشد معیار فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در امت اسلام شده بود و امام حسین(ع) برای این‌که این تفکر از بین برود قیام کردند.
امام جمعه مشهد با بیان این‌که امام حسین(ع) قیام کردند تا بگویند حرف اول را زور و قدرت نمی‌زند، گفت:‌ آنجایی که حق است باید پای حق ایستاد، از حق دفاع کرد و با باطل جنگید هر چند با دست‌های خالی باشد؛ از این رو امام حسین(ع) فرمودند ای شمشیرها مرا بگیرید.
جنگ با ظلم و کفر و تشکیل حکومت مبتنی بر قدرت نیست
آیت‌الله علم الهدی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است، ابراز کرد: این امر را امام حسین(ع) تثبیت کردند؛ اگر قیام ایشان نبود این جریان انحراف فکری سیاسی در جامعه ثابت قدم می‌شد و تا روز انقراض بشر هر کسی که قدرت نداشت مقابل زور، جور، باطل، انحراف و ستم قرار نمی‌گرفت.
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری فقدان قدرت را دلیلی بر خضوع در برابر زورگویان نداست و تأکید کرد: امام حسین(ع) نشان دادند که جنگ با ظلم و کفر و تشکیل حکومت مبتنی بر قدرت نیست و نباید یک زور دار به خاطر این صفت بر مردم مسلط شود.
اگر کربلا نبود روش تسلط زور مداران بر بشر، یک سنت جاریه می‌شد
وی با بیان این‌که اگر انقلاب کربلا نبود روش تسلط زور مداران بر بشر، یک سنت جاریه می‌شد، تصریح کرد:‌ قیام امام حسین(ع) این ملاک را که هر کسی زور دار باشد حاکم است، از بین رفت و نشان دادند که با خون و جان هم می‌ شود به جنگ باطل رفت.
امام جمعه مشهد انقلاب‌های امروز دنیا را نشأت گرفته از قیام امام حسین(ع) دانست و ابراز کرد: مردم دنیا با تأسی از قیام امام حسین(ع) با دست خالی به جنگ قدرتمندان و زورگویان رفتند و انقلابشان به پیروزی رسید.
آیت‌الله علم الهدی تأکید کرد: اگر امام حسین(ع) کشته نمی‌شدند این اصل انحراف فرهنگ سیاسی که تا زور و قدرت نداشته باشی نمی توانی با ظلم و باطل مبارزه کنی، باقی می ماند.
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود عنوان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم قدرت در دنیا کلاسه و توانمندی سیاسی و نظامی تقسیم شد.
وی با بیان این‌ که سیادت و آقایی دنیا بر اساس معیار قدرت در معادله بندی‌های سیاست بین‌المللی شکل گرفته بود، افزود: مدرنیزاسیون به جان ملت‌های ضعیف افتاد و انسان‌ها‌ و کشورهای ضعیف را از فرهنگ اصیل خود مجرد کرد و در نهایت جریان‌های باطل معیار حکومت و سیادت جهانی را در دست گرفتند.
امام جمعه مشهد ادامه داد: معادله بندی در سیاست بین المللی بر این اساس شد که تمام قدرت در دنیا مبتنی بر ثروت و تزویر باشد و هر کشوری که زور و پول بیشتری دارد باید تصمیم گیرنده و حاکم بر جهان باشد.
دفاع مقدس معادله بندی قدرت‌های جهان را بر هم ریخت
آیت‌الله علم الهدی با اشاره به قدرت استکبار جهانی و تأثیر آن در تغییر معادلات جهانی، خاطرنشان کرد: در جنگ شش روزه ژوئن مشاهده کردیم‌ که یک قدرت تصمیم گرفت هشتاد ملیون عرب شکست بخورند و دو میلیون صهیونیسم یهودی پیروز شوند.
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که هشت سال جنگ تحمیلی ما معادله بندی قدرت‌های جهانی را بر هم زد، افزود:‌ جنگ تحمیلی معیارهای سیاست بین‌المللی را زیر و رو کرد و به همه فهماند که در دنیا دیگر حرف اول را قدرت و ثروت نمی‌زند.
وی ادامه داد: شهادت و ایثارگری شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس نه تنها این نظام را بیمه کرد بلکه معادله بندی سیاست بین‌المللی جهان را به هم زد.
امام جمعه مشهد با اشاره به این که دیگر در دنیا روش قدرت و ثروت کارساز نیست و خواسته های زورگویان عملی نمی شود، تأکید کرد: تمام قدرت‌های دنیا بر سر ما ریختند و اراده کردند که نظام ما براندازی شود اما خلاف این شد و مسأله به ذلت صدام ختم شد.
ضعف امروز آمریکا به خاطر مجاهدت‌های شهیدان است
آیت‌الله علم الهدی با بیان این‌که خلأ امروز آمریکا به خاطر این نیست که دیگر بر ایران تسلط ندارد، اظهار کرد: امروز معادله بندی دنیا از دست آمریکا خارج شده و آن چیزی که آنها را در موقعیت ضعف قرار داده این است که دیگر در دنیا حرف اول را نمی‌ زنند و این نتیجه شهادت زین الدین ها است.
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیداری مردم جهان و مقابله آنها با زور گویی مستکبران، ابراز کرد: امروز مردم جهان در برار زورگویی‌های آمریکا ایستاده اند و این مشکل بزرگ استکبار جهانی است.
امام جمعه مشهد در ادامه سخنان خود با بیان این‌که مسأله انرژی هسته‌ای ما مشکل آمریکایی‌ها نیست، اظهار داشت: آمریکا می‌خواهد ما تسلیم شویم و این معادله بندی که شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس برهم زدند از بین برود و آمریکا حرف اول را در دنیا را بزند.
آیت الله علم الهدی تأکید کرد: آمریکا از ما می‌خواهد شهدا را فراموش کنیم تا فداکاری‌ها و ابتکارات شهدایی همچون شهید طهرانی مقدم از بین برود.
مشکل آمریکا با ایران انرژی هسته‌ای نیست
وی با تأکید بر این‌که مشکل ما با آمریکا با مسأله انرژی هسته‌ای حل نمی‌شود، افزود:‌ آمریکا دست از دشمنی ما بر نمی‌دارد و می‌خواهد نه تنها فناوری هسته‌ای بلکه همه فناوری‌هایی که نوابغ عظیم و عزیز ما با تأیید امام زمان(عج) به دست آورده‌اند همه را کنار بگذاریم و برده آنها شویم تا معادلات بین‌المللی که آنها در گذشته تثبیت کرده‌ بودند به جای خود برگردد.
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبریبا بیان این‌که امروز خانواده شهدا راضی نیستند که مردم دست از ارزش‌ها بردارند و قدم روی خون شهدا بگذارند، اظهار کرد: خانواده های شهدا نمی خواهند معادله آمریکا به روز اول برگردد؛اگر مسأله فناوری هسته‌ای حل شود فناوری موشکی و پس از آن مسأله اسرائیل غاصب را مطرح می کنند آنچه مسلم است این است که دشمن به یک چیز قانع نمی‌ شود.
حل مشکلات کشور در گرو مذاکره نیست
امام جمعه مشهد با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ با میش است، گفت:‌ ما هرچه بیشتر به سمت آنها برویم مشکلاتمان بیشتر می شود.
آیت الله علم الهدی با بیان این‌که عده‌ای می خواهند کشور را اداره کنند و به خیال خود از ظرفیت‌های دیپلماسی استفاده می‌کنند، افزود: البته رهبری راه را باز کردند اما این واقعیت باید برای مردم ما روشن شود، ما چندین هزار شهید داده‌ایم و در تشییع آنها گفته‌ایم شهیدان زنده‌اند الله اکبر، این شعار نیست و شعور است و معنایش این است که سازش با آمریکا هرگز و این‌ که آمریکا بخواهد حرف اول را در دنیا بزند قابل برگشت نیست.
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبریتأکید کرد: ما امروز باید از دخترهای کوچکی که در کربلا در چنگ دشمن اسیر بودند درس مقاومت بگیریم و عزت نظام و انقلاب خود را حفظ کنیم.
امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به سخنان اخیر مقامات آمریکایی راجع به ایران، ابراز کرد: در این چند وقتی که مذاکرات آغاز شد و روی خوش به آمریکا نشان دادیم آنها تحقیرهایی کردند که در طول انقلاب انجام نداده اند و سخن از دادن مسکّن به ایران زده و با گفتن همه گزینه ها روی میز است ما را تهدید می‌ کنند.
آیت الله علم الهدی بر ضروت الگو برداری از حضرت علی اکبر(ع) و شهدای کربلا تأکید کرد و گفت:‌ وقتی حضرت علی اکبر(ع) کلمه استرجاع را از امام حسین(ع) شنید پرسید مگر ما بر حق نیستیم؛ امروز که ما در برابر آمریکا و غرب قرار گرفته‌ایم مگر بر حق نیستیم و اگر این‌گونه است باید تا آخر بایستیم.
فراگیر شدن شعار مرگ بر آمریکا در جهان به برکت خون شهدا است
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در دوران جنگ تحمیلی تنها جایی که پرچم آمریکا را آتش می‌زدند ایران بود، اظهار کرد: این که ما در مقابل دشمنان ایستادگی کردیم به برکت عزتی است که شهدا به ما داده اند و امروز جایی در دنیا وجود ندارد که پرچم آمریکا را آتش نزنند و مرگ بر آمریکا نگویند.
امام جمعه مشهد با تأکید بر این که ما پای عزت ایستاده ایم و ذلت دشمن را می‌بینیم، ابراز کرد: امیدواریم مدیران و کارگزارن نظام و جامعه این بصیرت معنوی، آسمانی و وحی آسای رهبر عظیم حکیم را نصب‌العین خود قرار دهند؛ ‌رهبری از روز اول فرمودند که اگر جلوتر بروید آنها بدتر عمل می‌کنند و تا همینجا مشاهده کردید و مراقب پس از آن باشید.
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: البته ما از تیم مذاکره کننده تشکر می‌ کنیم که عزت و ارزش ما را در این مذاکرات حفظ و خط قرمزها را رعایت کردند، اما باید آماده یک مقاومت قوی تر و شدید تر باشیم، همچون امام حسین(ع)که حتی در برابر اظهار عطش جوانش آن را به مقاومت بیشتر دعوت کرد./927/ز502/ج
ارسال نظرات