۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۹۰۱۰۱

آیین بزرگداشت علامه جعفری برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیین بزرگداشت علامه محمدتقی جعفری به‌مناسبت پانزدهمین سالگرد درگذشت این عالم و پژوهشگر برجسته در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی «سرچشمه» برگزار می‌شود.
علامه محمدتقي جعفري

به گزارش خبرگزاری رسا، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی «سرچشمه» با هدف تجلیل از مقام علمی مرحوم علامه محمدتقی جعفری،‌ متفکر و عالم بزرگ ایرانی مراسم بزرگداشت ایشان را برگزار می‌کند.

در این مراسم که با سخنرانی حجت‌الاسلام المسلمین سید عبدالله فاطمی نیا همراه خواهد بود، مهدی فیروزان مدیرعامل مؤسسه شهرکتاب، غلامعلی رجایی از شاگردان علامه جعفری، سید جواد میری پژوهشگر آثار علامه جعفری و حجت‌الاسلام محمدرضا زائری مدیرعامل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) سخنرانی خواهند کرد.

براساس این گزارش علامه جعفری در سال 1304 شمسی در شهر تبریز متولد شد و پس از تحصیل علوم اسلامی در شهرهای تبریز، تهران و قم برای تکمیل تحصیلات خود به نجف اشرف سفر کرد و از محضر آیات عظام میرزا فتاح شهیدی، شیخ محمدرضا تنکابنی، شیخ کاظم شیرازی، سید ابوالقاسم خویی و سید محسن حکیم کسب فیض کرد.

این گزارش می‌افزاید: از این متفکر بزرگ بیش از هشتاد اثر علمی به‌جای مانده است که در میان این آثار، تفسیر مثنوی مولوی در بیست و هفت جلد و تفسیری بر نهج البلاغه امیرمؤمنان(ع) جایگاه ویژه دارد.

لازم به ذکر است آیین بزرگداشت علامه محمدتقی جعفری از ساعت 14 و 30 دقیقه تا 17 روز جمعه اول آذرماه در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) واقع در میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی پور برگزار می‌شود.

مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) با هدف بزرگداشت عالمان و متفکران دینی آیین‌های بزرگداشتی برگزار می‌کند که بزرگداشت علامه جعفری در همین راستا خواهد بود./956/پ203/ی

ارسال نظرات