۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۹۰۱۰۹
به سفارش اتحادیه اروپا؛

گوگل پاک می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان معتقدند در آینده ای نزدیک غرب همانند کشورهای اسلامی، تمامی سایت های غیر اخلاقی را برای همه سنین، غیرقابل دسترس خواهد کرد.
گوگل پاک مي شود

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: شرکت گوگل از به کارگیری فناوری جدیدی خبر داد که به واسطه آن جستجوی سایت های پورنوگرافی کودکان دشوار می شود.


اریک اشمیت، مدیر اجرایی شرکت گوگل در گزارشی که در ستون آزاد روزنامه انگلیسی "دیلی میل" چاپ شد نوشت: در تلاش برای محدود کردن دسترسی به سایت‌های پورنوگرافی کودکان بیش از 100 هزار واژه مورد جستجو مسدود شده‌اند.


این برنامه ابتدا برای کشورهای انگلیسی زبان پیاده می‌شود و بعد از آن ظرف 6 ماه در بقیه کشورها و برای 158 زبان دنیا نیز به کار گرفته خواهد شد.


بر پایه گزارش اریک اشمیت، شرکت گوگل و کمپانی مایکروسافت تلاش دارند تا از به اشتراک گذاشتن تصاویر غیر اخلاقی جلوگیری کنند. هر عکسی که در زمره عکس‌های غیر اخلاقی قرار گیرد از اثر انگشت دیجیتالی برخوردار می‌شود که باعث می‌شود برای همیشه فیلتر شود.


اشمیت در ادامه افزود: نرم‌افزار جدید تمامی جستجوهای گوگلی برای سایت‌های حاوی محتوای پورنوگرافی کودکان و همچنین سایت های لینک‌شده به این سایت‌ها را مسدود می‌کند.


دویچه وله در ادامه گفت: این فناوری متعلق به شرکت مایکروسافت است. کارشناسان "یوتیوب" نیز در حال حاضر مشغول کار بر روی نرم‌افزار مشابهی برای جلوگیری از انتشار ویدئوهای غیر اخلاقی هستند.


اشمیت می‌نویسد: 200 تن از کارکنان شرکت گوگل در طول سه ماه اخیر بر روی این پروژه کار کردند.


قابل ذکر است برخی سران اتحادیه اروپا از جمله دیوید کامرون چند ماه قبل، از سهل الوصول بودن دسترسی به سایت های غیراخلاقی برای افراد زیر 18 سال ابراز نگرانی کرده و آن را نامناسب برای آینده کودکان و خطری جدی برای بنیان خانواده تلقی نمودند.


در حالی این دست برنامه ریزی ها از سوی شرکت هایی مانند گوگل و مایکروسافت به سفارش مقامات اتحادیه اروپا در سال 2013 به مرحله اجرا در آمده است که جمهوری اسلامی ایران علی رغم فشار برخی غرب زدگان، از همان ابتدا دسترسی به سایت های ضداخلاقی را مسدود کرده بود.


کارشناسان این نوع تصمیمات غرب را حرکتی به سمت پاک تر شدن جامعه تلقی کرده و معتقدند در آینده ای نزدیک این کشورها در میابند که باید همانند کشورهای اسلامی، تمامی سایت های غیر اخلاقی برای همه سنین را غیرقابل دسترس کنند./1421/1409/ح

ارسال نظرات