۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۹۰۱۲۱
آیت‌الله استادی:

عدم شناخت امام معصوم سبب گمراهی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی حوزه علمیه با تأکید بر این‌که معرفت به امام معصوم در کنار معرفت به پیامبر و خدا قرار داده شده است، گفت:‌ کسی که معرفت به امام و پیامبر نداشته باشد دچار گمراهی می‌‌شود.
سخنراني آيت الله استادي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه علمیه امشب در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با بیان این‌که برخی تصور می‌کنند امامت یک مقام معمولی و امام دارای علمی همسان انسان است، افزود: این‌گونه نیست که عده‌ای جمع شوند و امام را انتخاب کنند.
وی با تأکید بر این‌که امام همه ویژگی‌های پیامبر را داراست، ابراز کرد: امامان نیز همچون پیامبر با عالم غیب و فرشتگان در ارتباط هستند که نمونه آن نزول آنها بر امام در شب قدر است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امام را مسلط به دین، اعتقادات و احکام دانست و گفت: امام معصوم(ع) عالم به گذشته، حال و آینده است و نسبت به هدایت و سعادت انسان آگاهی کامل دارد.
امام جمعه قم با بیان این‌که امام معصوم(ع) به حکم عقل و نقل افضل همه مردم است، افزود: امام چون از ویژگی‌های پیامبران برخوردار است باید از سوی خداوند برگزیده شود.
آیت‌الله استادی با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) مبنی بر این‌که امامت مجرای نوبت است، اظهار کرد: هرچند امامان معصوم(ع) با عالم غیب و فرشتگان ارتباط دارند اما وحی آنها همچون وحی نبوت نیست و غیر از این مسأله امام با پیامبر از حیث فضایل مساوی است.
وی با استناد به آیات قرآن به اهمیت مسأله امامت اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن حضرت ابراهیم(ع) را به مقام امامت بر می‌گزیند و این امر نشان دهنده جایگاه والای امامت است.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه با بیان این‌که امامت مقامی نیست که به ظالمان داده شود، ابراز کرد: امامت نصیب کسانی شد که در تمام عمرشان از گناه و اشتباه معصوم بودند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این‌که انسان باید نسبت به امام زمان(عج) شناخت داشته باشد، اظهار کرد: شناخت نسبت به امام زمان(عج) یعنی این‌که انسان باید نسبت به مقام الهی امام معرفت پیدا کند.
آیت‌الله استادی با تأکید بر این‌که معرفت به امام معصوم در کنار معرفت به پیامبر و خدا قرار داده شده است، گفت:‌ کسی که معرفت به امام و پیامبر نداشته باشد دچار گمراهی می‌‌شود./927/پ202/ج
ارسال نظرات