۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۹۰۱۵۸
استاد حوزه و دانشگاه:

واقعه کربلا از مصادیق بارز امتحان‌های الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر بهره بردن از فرصت‌ها برای آموختن معارف دینی، گفت: سر مطهر امام حسین(ع) بر فراز نیزه، به ما تذکر می‌دهد که ما در دنیا در معرض امتحان الهی هستیم و کربلا نمونه بارزی است که جلوی چشم ما قرار دارد.
السلام عليک يا ابا عبدالله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی خاتمی، استاد حوزه و دانشگاه شامگاه سه‌شنبه بیست و هشتم آبان ماه در مراسم عزاداری و سوگواری دهه دوم ماه محرم در هیأت عشاق الحسین(ع) تهران که در حسینیه محبان الصادق(ع) واقع در خیابان مجاهدین اسلام برگزار می‌شود، گفت: انسان‌های خوب و اهل ولایت حسینی نمی‌توانند بدی انسان‌های بد را درک کنند.

وی با بیان اینکه برخی با وجود این‌که خداوند نعمت را تمام کرده است، بد هستند و می‌خواهند خط انحراف خودشان را بروند و نمی‌توان میزان بدی آنها را درک کرد، افزود:‌ دشمنان حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا با وجود این‌که همه حقایق را خوب می‌دانستند، بسیار پست بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی اظهار داشت: خداوند در امتحان‌ها و آزمایش‌های مختلف لطف بسیار بزرگی به ما کرده زیرا در قیامت نه با عدل، بلکه با فضلش با ما برخورد می‌کند و اگر غیر از این بود بیچاره بودیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که اگر قرار باشد خداوند با عدلش با ما برخورد کند، ما در برابر نعمت‌هایی که خدا عطا فرموده، در درگاه او چیزی نداریم، بیان داشت: بهشت فضل پروردگار است و حق هیچ کس نیست.

وی تأکید کرد: سر مطهر امام حسین(ع) بر فراز نیزه، به ما تذکر می‌دهد که ما در دنیا در معرض امتحان الهی هستیم و کربلا نمونه بارزی است که جلوی چشم ما قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با تأکید بر این‌که اصحاب امام حسین(ع) بهترین نوع عمل را در درگاه خدا ارائه کردند، ابراز داشت: حضرت اباالفضل العباس(ع) آنچنان در کثرت عبادت خدا بود که نقل شده پیشانی‌شان پینه بسته بود به‌طوری‌که آن را به زاتوی شتر تشبیه می‌کردند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام صادق(ع) فرمودند یکی از مصادیق آیه «محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم» قمر بنی هاشم است.

وی با اشاره به این‌که شهدا در روز قیامت بالاترین رتبه‌ها را دارند، بیان داشت: در روایت داریم حضرت ابا الفضل العباس(ع) دارای مقامی است که در روز قیامت شهدا به آن غبطه می‌خورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی ابراز داشت: پیامبراکرم(ص) به امیرمؤمنان(ع) فرمودند من از خدا خواسته‌ام شهادت را روزی تو کند و خدا قبول کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه از ضرورت الگوگیری از اصحاب امام حسین(ع) سخن گفت و با تأکید بر بهره بردن از فرصت‌ها در جهت آموختن معارف دینی، بیان داشت: ما که برای حضرت اباالفضل العباس(ع) عزاداری می‌کنیم، باید بطور دقیق سیره ایشان را بدانیم، آنها از ما دین می‌خواهند./956/پ202/ی

ارسال نظرات