۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۹۰۱۷۹
همزمان با هفته پژوهش؛

اختتامیه المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی از برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی شمالغرب کشور همزمان با هفته پژوهش خبر داد.
المپياد علمي طلاب شمالغرب

علیرضا عبدی فام، معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برگزاری المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور به میزبانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی اظهار داشت: این المپیاد در چهار مرحله مدرسه ای، شهرستانی، استانی و منطقه ای طراحی شده بود.

 

وی ادامه داد: مرحله منطقه نخستین المپیاد علمی طلاب شمال‌غرب کشور تیرماه امسال با حضور 180 شرکت‌کننده در ارومیه برگزار شد و شرکت‌کنندگان تا 20 شهریورماه مهلت داشتند مقالات خود را برای ارزیابی در بخش پژوهش‌محور به دبیرخانه المپیاد ارسال کنند.

 

این مسؤول با بیان این که داوری آثار بخش پژوهش مرحله منطقه ای المپیاد علمی طلاب شمالغرب از مهر ماه آغاز شده است، گفت: در مرحله نهایی این المپیاد تعداد 39 مقاله از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، منطقه بناب، زنجان و کردستان شرکت داشتند.

  

حجت الاسلام عبدی فام خاطرنشان کرد: طلاب مدارس حوزوی آذربایجان غربی با 13 مقاله در این المپیاد شرکت کردند که این تعداد 33 درصد کل مقالات ارسالی را تشکیل می‌دهد.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی همچنین خاطرنشان کرد: طلاب منطقه بناب نیز با 15 مقاله و سایر استان‌های شرکت‌کننده در مجموع با یازده مقاله در این دوره از المپیاد شرکت داشتند.

 

وی در رابطه با نحوه انتخاب برترین‌های این المپیاد با اشاره به دو مرحله ای برگزار شدن المیپاد در بخش پژوهش‌محور و آموزش‌محور تصریح کرد: امتیاز هر دو مرحله به‌صورت مجزا از 100 است که میانگین امتیاز هر دو مرحله ملاک معرفی برترین‌ها خواهد بود.

 

حجت الاسلام عبدی فام، زمان برگزاری اختتامیه نخستین المپیاد علمی طلاب شمال‌غرب کشور را اواخر آذرماه، همزمان با هفته پژوهش اعلام کرد و افزود: برگزیدگان این المپیاد به مرکز ملی نخبگان معرفی می شوند.

 

وی گفت: ایجاد انگیزه برای مطالعه و تحقیق بیشتر، ایجاد زمینه‌های رقابت سالم علمی و پژوهشی میان طلاب، آشنایی پزوهشگران حوزوی با منابع علمی و پژوهشی و تربیت طلاب پژوهشگر و نخبه از جمله اهداف آموزشی و پژوهشی برگزاری این المپیاد است./936/ت302/ب

ارسال نظرات