۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۹۰۲۲۳

تنش شدید سیاسی میان انگلیس و اسپانیا

خبرگزاری رسا ـ منطقه جبل الطارق با ۶.۷ کیلومترمربع وسعت و حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت در جنوب اسپانیا واقع شده و از اوایل قرن هیجدهم میلادی تحت حاکمیت انگلیس در آمد.
نخست وزيران انگليس و اسپانيا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در خبری گفت: انگلیس به خاطر تنش دیپلماتیک با اسپانیا بر سر منطقه جبل الطارق، وزیر امور خارجه این کشور را جهت ابراز آنچه آن را «نگرانی جدی» خود می خواند، فرا خواند.


انگلیس که بر جبل الطارق حاکمیت دارد حضور یک کشتی تحقیقاتی اسپانیا در آب های تنگه آن را در روزهای 18 و 19 نوامبر، «تعدی معنی دار» مادرید به آب های تحت حاکمیت خود می داند.


در دو سال اخیر، این سومین باری است که لندن وزیر امور خارجه اسپانیا را به خاطر تنش دیپلماتیک بر سر منطقه جبل الطارق احضار می کند.


لندن نسبت به بازرسی های گسترده ماموران اسپانیایی در گذرگاه مرزی جبل الطارق که باعث ترافیک سنگین می شود، معترض است.


به گفته یورونیوز؛ کمیسیون اتحادیه اروپا هفته گذشته شدت یافتن بازرسی ها توسط دولت اسپانیا را منافی قوانین اتحادیه اروپا تشخیص نداد. لندن اما، تدابیر جدید اسپانیا را نتیجۀ انگیزه های سیاسی این کشور می داند.


این شبکه در ادامه افزود: در مقابل مادرید به موانعی که انگلیس به منظور جلوگیری از نزدیک شدن ماهیگیران اسپانیایی به آب های جبل الطارق ایجاد کرده، معترض است.


منطقه جبل الطارق با 6.7 کیلومترمربع وسعت و حدود 30 هزار نفر جمعیت در جنوب اسپانیا واقع شده و از اوایل قرن هیجدهم میلادی تحت حاکمیت انگلیس در آمد. این منطقه از آن زمان مایه اختلافی جدی میان این دور کشور بوده است.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات