۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۹۰۲۵۶
کارشناس مسائل دینی:

بد زبانی اعمال نیک انسان را از بین می‌برد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: کسی که شب و روز را به نماز و روزه بپردازد، اما مردم از دست زبان او در امان نباشند از اهل جهنم است.
بد زبانی اعمال نیک انسان را از بین می‌برد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام سید حسن پور حسینی، کارشناس مسائل دینی، شب گذشته در مسجد جامعه کرمان گفت: کسی که حقی را رعایت نکند ظالم است و حتی کسی که حق خود را زیر پا بگذارد ظالم است.

وی در ادامه افزود: افراد یک جامعه نسبت به یکدیگر حقی دارند حتی غیرمسلمان هم نسبت به مسلمان حقوقی دارد که کوتاهی کردن در رعایت این حق ظلم است.

حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: همسایه‌ها نسبت به یکدیگر حقوقی دارند حتی همسایه مسلمان نسبت به کافر باید حقوق همسایگی را رعایت کند.

کارشناس مسائل دینی انصاف را یکی از حقوق جوامع دانست و افزود: افراد جامعه باید نسبت به یکدیگر انصاف داشته باشند؛ چراکه انصاف مورد تأکید روایات است.

وی اظهار داشت: برای اصلاح رفتار خود با دیگران، ابتدا باید خود را در جایگاه دیگران قرار داد و آن‌‌گونه که ما دوست داریم با ما برخورد شود با دیگران هم همان‌گونه برخورد کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی خوش برخوردی با مردم را یکی از مقدمات برقراری ارتباط قوی با اقشار مختلف جامعه برشمرد و بیان داشت: هر کسی دوست دارد مردم با او خوش اخلاق باشند باید نخست خوش اخلاقی خود را به همه ثابت کند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان این‌که آزار رسانی به دیگران گناهی بزرگ است، یادآور شد: در روزهای اخیر برخی از عزاداری‌ها سبب آزار و اذیت می‌شد که این آزارها ممکن است اجر عزاداری را از بین ببرد.

وی در پایان گفت: کسی که شب و روز را به نماز و روزه بپردازد، اما مردم از دست زبان او در امان نباشند از اهل جهنم است./9706/پ202/ب

ارسال نظرات