۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۹۰۲۵۸
استاد حوزه علمیه:

نهضت امام حسین برای بقای عشق به اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که اکنون برخی دین را ابزار دنیا طلبی خود گرفته‌اند و هیچ اعتقادی به دین ندارند، گفت: برخی مانند امام حسین(ع) حاضرند همه چیز خود را بدهند تا عشق به اسلام بماند.
السلام عليک يا ابا عبدالله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اکبر سعیدی، استاد حوزه علمیه شامگاه چهارشنبه بیست و نهم آبان ماه در مسجد قاسم بن الحسن(ع) واقع در بزرگراه شهید محلاتی تهران ابراز داشت: اگر امام حسین(ع) قصد تشکیل حکومت داشت به این ‌دلیل بود که مردم دیندار شوند.

وی اظهار داشت: زبیر آدم خوبی بود و امیرمؤمنان(ع) درباره او می‌فرمایند او همیشه با ما بود تا وقتی که پسرش عبدالله بزرگ شد و او را بی دین کرد.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان این‌که وقتی امام حسین(ع) به مکه آمدند، عبدالله بن زبیر نزد ایشان آمد، افزود: امام حسین(ع) فرمودند مردم کوفه ما را دعوت کردند باید به آنجا بروم، عبدالله نظرداد که مکه امن است، از اینجا نروید، اینجا کسی متعرض شما نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه در بیان بخشی دیگر از گفت‌وگوی میان امام حسین(ع) و عبدالله بن زبیر، گفت: امام حسین(ع) فرمودند اگر در کوفه کشته شوم برای من بهتر است تا در کنار کعبه و فرق من و تو در این است که تو دین و اسلام را سپر خود قراردادی اما من خود را سپر دین و اسلام قرار دادم.

وی با اشاره به این‌که اکنون برخی دین را ابزار دنیا طلبی خود گرفته‌اند و هیچ اعتقادی به دین ندارند، بیان داشت: برخی مانند امام حسین(ع) حاضرند همه چیز خود را بدهند تا عشق به اسلام بماند.

حجت‌الاسلام سعیدی ابراز داشت: امیرمؤمنان(ع) فرمودند اگر مصیبتی بر تو نازل شد، بین مال و جانت، مالت را بده و جانت را حفظ کن، مال خود را سپر جانتان کنید اما اگر بین جان و دین‌، حق دایر شد، جان خود را بده و دین خود را حفظ کن، انسان هلاک شده آن است که دین خود را بدهد، آدم غارت زده کسی است که دین و تقوای او را ببرند.

وی با اشاره به این‌که خداوند در سوره ملک می‌فرماید خدای شما خدایی است که مرگ و زندگی را آفرید تا ببیند چه کسی از آن تبعیت می‌کند، گفت: خدا ما را خلق کرده تا ببیند به دستوراتش عمل می‌کنیم یا خیر؛ اگر مسأله‌ای از این مهم ‌تر بود، انبیا(ع) آن را توصیه می‌کردند برای نمونه می‌گفتند خوب بخورید اما گفتند در دنیا درست زندگی کنید، اگر مطلبی مهم‌تر از حفظ دین بود، امیرمؤمنان(ع) که به راه‌های آسمان آشناتر از زمین بود، وقتی شب شهادت ایشان دخترش نمک و نان و آب می‌آورد، نمی فرمودند چرا دو نوع غذا آورده‌ای.

وی اظهار داشت: امیرمؤمنان به ابن عباس فرمودند ابن عباس بهترین غذای این دنیا چیست؟ گفت نمی‌دانم شما بفرمایید، فرمودند بهترین غذا عسل مصفا است، فرمودند بهترین پوشش چیست؟ گفت نمی‌دانم شما بفرمایید، فرمودند پارچه حریر است سپس فرمودند ابن عباس ببین بهترین پوشیدنی و خوراکی دنیا مدفوع دو کرم است، حیف نیست انسان دنبال این دنیایی باشد که بهترین آن مدفوع دو حیوان است؟

حجت‌الاسلام سعیدی تأکید کرد: ما به دنیا آمده‌ایم که چه کار کنیم تا حیات ابدی‌مان درست شود و این با عمل کردن به دستورات دین برآورده می‌شود.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: شهید مطهری می‌گوید بیشتر فرزندان متدین ما در زبان انگلیسی قوی هستند زیرا در آن پول و دنیا است اما در زبان عربی که زبان دین ما است، ضعیف هستند.

وی اظهار داشت: وقتی فقیری نزد امام علی(ع) آمد تا پولی بگیرد، ایشان به امام حسن(ع) فرمودند ببین هرچه می‌خواهد به او بده، امام حسن(ع) فرمودند دینار بدهم یا درهم؟ فرمودند هردو از نظر من یکی است، هردو سنگ است هرکدام را می‌خواهد به او بده.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان این‌که مردم برای کاسه‌ای گندم و مقداری غذا به امام حسین(ع) پشت کردند، تأکید کرد: بقای عاشورا در نکات ارزشی آن است./956/پ202/ی 

ارسال نظرات