۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۹۰۲۶۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

راز ماندگاری نظام اسلامی راهبری روحانیت و همراهی مردم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران، راز ماندگاری و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را راهبری روحانیت و همراهی مردم دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با رهبری یک فقیه آگاه و عالم بزرگ قرن و همراهی مردم با روحانیت به پیروزی رسید و امروز نیز قوام و دوام آن در گرو تحکیم رابطه مردم و روحانیت است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، دبیر کنگره بین المللی ابن شهر آشوب ساروی امروز در دومین روز برگزاری کنگره بین المللی ابن شهر آشوب ساروی با اشاره به حضور شرکت کنندگان از 20 ملیت جهان خاطرنشان کرد: محتوای علمی این کنگره بر اساس اظهارات شخصیت های حوزوی و دانشگاهی بسیار بالا بوده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که ارسال مقاله از کشورهایی نظیر آمریکا، هلند، هند، تایلند و بسیاری از کشورهای عربی نشان دهنده سطح علمی بالای این کنگره است، تصریح کرد: همه این دستاوردها خروجی دو سال کار علمی و اجرایی برگزار کنندگان این کنگره است.

 

دبیر کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی با بیان این که هویت یک جامعه به وجود شخصیت ها و بزرگان آن جامعه است، تصریح کرد: ابن شهرآشوب ساروی از جمله شخصیت ها و فقهای برجسته جهان اسلام بود که 800 سال ناشناخته ماند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که به برکت برگزاری این گنگره نام و جایگاه علامه ابن شهرآشوب احیاء و زنده شد، خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره و نشست های تخصصی برای تبیین جایگاه علمی و اخلاقی علما و فقهای دینی یک تکلیف است که باید در هر دوره ای دنبال شود.

 

وی با بیان این که نسل جوان جامعه ما امروز نیازمند الگویی برای ادامه مسیر زندگی فردی و اجتماعی خود هستند، تصریح کرد: سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی بهترین الگو برای نسل جوان جامعه است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که علما برای هر جامعه ای همچون چراغی روشن در تاریکی ها هستند، بیان داشت: علما در هر دوره ای بهترین راهنما و الگو برای جامعه خود بوده اند.

 

وی با اشاره به این که ابن شهر آشوب یک شخصیت جهانی بوده و متعلق به یک منطقه خاصی نیست، ادامه داد: باید آثار و تألیفات علمای دین برای جامعه امروز به خوبی شناسانده و معرفی شود.

 

دبیر کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی با بیان این که فاصله گرفتن از علما و بزرگان دینی ما را در مسیر انحراف قرار خواهد داد، بیان داشت: در هر دوره ای که مردم از علما و روحانیت فاصله گرفتند دشمن بر آنها مسلط شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، راز ماندگاری و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را راهبری روحانیت و همراهی مردم دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با رهبری یک فقیه آگاه و عالم بزرگ قرن و همراهی مردم با روحانیت به پیروزی رسید و امروز نیز قوام و دوام آن در گرو تحکیم رابطه مردم و روحانیت است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که دشمنان همواره به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و مرجعیت بوده و هستند، بیان داشت: در دوران پهلوی همه تلاش غرب خانه نشینی علمای دین بود.

 

دبیر کنگره بین المللی ابن شهر آشوب ساروی با بیان این که امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران روحانیت بار دیگر جایگاه اصلی خود را بازیافته است، خاطرنشان کرد: اعتماد و همدلی مردم با روحانیت هر روز بیشتر تقویت می شود و این به برکت انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری است.

 

وی با اشاره به این که دشمنان با توطئه های مختلف سعی در خدشه دار کردن جایگاه فقاهت و مرجعیت در نظام دینی هستند، ادامه داد: ملت بزرگ ایران پیوند مستحکمی با علما و فقهای دینی دارند و این شخصیت های بزرگ را مأمن و پناه گاهی امن برای خود می دانند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که نسل جوان امروز باید آثار علامه ابن‌ شهر آشوب ساروی را و علمای بنام مازندران را به خوبی مطالعه کند و سرمشق زندگی خود قرار دهد تصریح کرد: مازندران از نعمت علما و چهره‌های برجسته علمی و حوزوی بسیاری بهره‌مند است.

 

وی با بیان این که نخستین حکومت تشیع در مازندران تشکیل شده است بیان کرد: باید توجه به شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی استان گردشگری مازندران بیشتر از سوی مسؤولان علمی توجه شود.

 

دبیر کنگره بین‌المللی علامه ابن‌ شهر آشوب ساروی مازندرانی با بیان این که مازندران دارای علما و فضلای بزرگواری نظیر سعید العلماء و شیخ‌فضل‌الله نوری است، گفت: باید به این استان علم پرور و نخبه‌پرور بیشتر توجه شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات