۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۹۰۲۶۶
آیت الله طبرسی:

سیره علمی و عملی علما برای جامعه امروز تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که ما الگویی بهتر از سیره علمی و عملی علما و مراجع دینی برای جامعه امروز سراغ نداریم، تصریح کرد: الگوهای غیر از این نمی تواند تعالی بخش و هدایت گر باشند.
نخستين کنگره بين المللي علامه ابن شهر آشوب در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دومین روز کنگره بین المللی علامه ابن شهرآشوب ساروی که در ساری در حال برگزاری است، با اشاره به این که ابن شهرآشوب مطالب ارزشمندی در خصوص احوالات امام حسین(ع) نوشته است، گفت: جامعه امروز بیش از پیش نیازمند بهره‌گیری از آثار و تألیفات شخصیت‌هایی همچون ابن شهر آشوب هستند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مصائب سالار شهیدان بخشی از کتاب المنقاب این شهرآشوب ساروی است، ادامه داد: ابن‌شهرآشوب در کتاب خود در خصوص سالار شهیدان بیان داشت که امام حسین(ع) آخرین حلقه‌آل‌الله بود که با وضع بسیار فجیع از سوی یزیدیان شهید شد.

 

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر شناسایی و معرفی علمای و فقهای دینی به جامعه، افزود: هنوز نیز بسیاری از شخصیت های بزرگ و اثرگذار جامعه دینی در حاشیه هستند و جامعه اطلاعات کمی از آنها دارند که باید از سوی متولیان امر شناسایی و به جامعه معرفی شوند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که شخصیت های علمی حوزوی و دانشگاهی باید به جامعه شناسانده شوند، افزود: آثار و تألیفات این شخصیت ها بهترین راهنما برای جامعه امروز است.

 

وی ابن شهرآشوب را شخصیتی بزرگ و فقیهی اصولی معرفی کرد و گفت: آثار به جای مانده از این عالم بزرگ نشان دهنده از جایگاه علمی و فقهی وی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که ما الگویی بهتر از سیره علمی و عملی علما و مراجع دینی برای جامعه امروز سراغ نداریم، تصریح کرد: الگوهای غیر از این نمی تواند تعالی بخش و هدایت گر باشند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که نقش عالمان دینی در عزت و اقتدار اسلام ناب همواره مشهود بوده است، گفت: علامه ابن شهرآشوب در دوران حیات خود تلاش های فراوانی در جهت معرفی نخستین امام شیعیان به جامعه آن دوران انجام داد که مثمر ثمر نیز بوده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با تلاش های بزرگانی همچون ابن شهرآشوب شیعه از غربت نجات یافت و امروز در جهان عزت و عظمت دارد، افزود: البته هنوز هم باید تلاش کند آرا و افکار علمای شیعی در همه نقاط جهان فراگیر و گسترش یابد.

 

امام جمعه ساری رسالت حوزه علمیه در شناسایی و معرفی علمای بزرگ را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: حوزه علمیه باید آرای شخصیت هایی همچون ابن شهرآشوب را بیشتر در جامعه ترویج کند تا جامعه با این بزرگان مأنوس شوند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تقویت محتوای علمی کنگره ابن شهرآشوب تأکید داشتند، افزود: با توجه به این رهنمود مقام معظم رهبری بیش از 20 ملیت از کشورهای اسلامی در این کنگره حضور یافته که نشان از اهمیت بالای صاحب نظران حوزه و دانشگاه به شخصیت علمی علامه ابن شهرآشوب ساروی است.

 

امام جمعه ساری به ارسال پیام مراجع عظام تقلید به این کنگره گفت: این اقدام مراجع نشان دهنده قدرشناسی آنها از شخصیت علمی و فقهی ابن شهرآشوب بود./950/پ202/س

ارسال نظرات