۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۹۰۲۸۲
معاون امور مجلس سازمان اوقاف:

امام حسین به بشریت زندگی زیر چتر حق را آموخت

خبرگزاری رسا ـ معاون امور مجلس سازمان اوقاف با بیان این که امام حسین(ع) با قیام خود به بشریت زندگی زیر چتر حق را آموخت گفت: پیوند امام حسین(ع) و مکتب ایشان با قرآن کریم پیوندی ناگسستنی است.
حجت الاسلام حياتي،اوقافي، حقوقي و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ، حجت الاسلام محمدمهدی حاتمی، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم خوزستان، با اشاره به عظمت بی کران قرآن کریم در جهان هستی ابراز داشت: نورانیت قرآن و معنویت این کتاب بزرگ بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی به قرآنی بودن قیام امام حسین اشاره کرد و افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) با تمام وجود خویش برای اعتلای کلمه حق و حقیقت به سوی قیام علیه ستم و ستمگر شتافت.

معاون امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که فرهنگ عاشورایی با فرهنگ قرآنی آمیخته شده است، اظهار داشت: امام حسین(ع) در طول حیات خویش به ویژه در واقعه کربلا حامل قرآن و عامل به احکام آن بود.

حجت الاسلام حاتمی با اشاره به آثار برکات قرآن کریم در زندگی دنیوی انسان تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) اسوه و سرمشق تمام عیار شیعیان به شمار می رود که به یقین پس از شهادت وی زمانی که زندگی آن را مطالعه می کنیم، شاهد آن هستیم که در جای جای عمر پربرکت آن امام قرآن و عمل به احکام الهی موج می زند.

وی با تأکید بر این که جایگاه فرهنگ حسینی در برهه کنونی به حد اعلای خویش در جهان رسیده است، بیان داشت: پیوند امام حسین(ع) و مکتب ایشان با قرآن کریم پیوندی ناگسستنی است.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان که ما از منظر قرآنی به انبیا و اولیا الهی سلام و قبور آنان را زیارت می کنیم، خاطرنشان کرد: قرآن مملو از آیات استدلالی برای جواز سلام کردن به انبیا و اولیا است.

حجت الاسلام حاتمی همچنین حیات بشری را در گرو توجه به قرآن و مفسران حقیقی آن عنوان کرد و گفت: بشر اگر خواهان دستیابی به سعادت دنیایی و اخروی خویش است باید توجه خود را به قرآن و اهل بیت پیامبر اسلام(ص) معطوف کند.

این مقام مسؤول با بیان این که اباعبدالله الحسین(ع) احیاگر دین حقیقی و محمدی است، اظهار داشت: امام حسین(ع) با قیام تاریخی خویش به جهانیان درس زندگی زیر چتر حق و عزت الهی را آموخت./9458/پ203/غ

ارسال نظرات