۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۹۰۲۹۶
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون:

42 نفر در مسابقات سراسری قرآن کریم برگزیده شدند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که از میان شرکت کنندگان مسابقات قرآنی 450 نفر به مرحله پایانی راه یافتند، گفت: از میان این تعداد 42 نفر به عنوان نفرات برتر و برگزیده انتخاب شدند.
اختتاميه نهمين دوره مسابقات سراسري قرآن کريم در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کاوه اشتهاردی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نخستین دوره مسابقات ترتیل قرآن و مفاهیم نهج‌البلاغه ویژه جامعه کار، تلاش و تعاون که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، گفت: بیش از 5 هزار نفر از جامعه کار و تلاش سراسر کشور در این دوره از مسابقات شرکت کردند.
وی با بیان این‌که این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه برگزار شد، ابراز داشت: بیش از 5 هزار نفر از خواهران و برادران از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند.
اشتهاردی با اشاره به این‌که از میان شرکت کنندگان 450 نفر به مرحله پایانی راه یافتند، اظهار کرد: این تعداد طی چهار روز به رقابت با یکدیگر پرداختند که از میان آنها  42 نفر به عنوان نفرات برتر و برگزیده انتخاب شدند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به فعالیت‌های قرآنی را یکی از رویکرد‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ذکر کرد.
وی‌ فراهم سازی زمینه تمسک به قرآن در جامعه کار، ارج نهادن به ارزش‌های الهی، تشخیص قاریان و جامعه قرآنی کار و ساماندهی آنان، ایجاد رقابت مثبت با گسترش مبانی قرآنی، ارتقای سطح علمی و قرآنی جامعه کار کشور، شناسایی آسیب‌های فرهنگی و رفع آن، شناسایی نیازهای آموزشی قرآنی جامعه کار و تلاش، عمل به قرآن، تحقق کار شایسته و عمل به قرآن از اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.
اشتهاردی با بیان این‌که داوری این مسابقات به عهده کارشناسان سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: این مسابقات در سطح بالا و با فرشدگی برگزار شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که در این مسابقات 30 استان شرکت کردند، ابراز کرد: بیشترین آمار برگزیدگان این مسابقات در اختیار  استان‌های قم، کرمانشاه، ‌مازندران، یزد و البرز است.
وی تأکید کرد: در حال حاضر 160 هیأت قرآنی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند که امید است بر اساس فعالیت این هیأت‌ها، برنامه‌های قرآنی با قوت بیشتری انجام شود./927/پ202/ی
ارسال نظرات