۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۹۰۳۰۶
آیت الله نوری همدانی تأکید کرد؛

اهتمام ویژه مسؤولان در زمینه درون سازی نظام/ رفع مشکلات اقتصادی در اولویت است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر درون سازی نظام به عنوان تنها راه حل برون رفت از مشکلات در شرایط کنونی گفت: مسؤولان با مدیریت شایسته خود در این زمینه خدمت بزرگی به ملت می کنند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر دیروز در دیدار با سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین ضمن تقدیر از فعالیت‌های بسیج در زمینه درون سازی نظام، اظهار داشت: کارهای بسیج در این عرصه بسیار اثرگذار و پربرکت بوده است.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به بحث درون سازی نظام، گفت: مسؤولان با مدیریت خود در این زمینه می توانند خدمت بزرگی به مردم کنند؛ یکی از مسائلی که پیش از هر چیز در این عرصه خودنمایی می کند مسائل اقتصادی است.

 

این مرجع تقلید با ابراز گلایه از وضعیت موجود اقتصادی ابراز داشت: مردم ناراحتند و دلشان می‌خواهد نتیجه کارهای مسؤولان را مشاهده کنند و پایین آمدن قیمت اجناس مختلف را حس کنند؛ متأسفانه رشد روز افزون تورم رفته رفته فرهنگی را بوجود می آورد که برخی فکر می کنند باید هر روز قیمت اجناس گران‌تر شود؛ برخی چیزها در مدت کوتاهی چندین برابر افزایش قیمت داشته است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اصلاح شیوه بانکداری را یکی از مهم ترین کارها در این زمینه دانست و گفت: به جای این که سرمایه داران پول‌های خود را در بانک بگذارند و سودش را بگیرند باید همه دستگاه‌های تبلیغاتی از جمله صدا و سیما، مردم را برای سرمایه گذاری در صنعت، کشاورزی و تولید تشویق کنند؛ این کار موجب افزایش اشتغال، فراوانی نعمت و ارزانی می شود.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی برنامه‌های بسیج برای هدایت سرمایه های داخلی در جهت تولید را مناسب دانست و بیان داشت: شما توفیقات زیادی در این زمینه داشته اید، این روند را ادامه دهید و در کارهای خود با علما مشورت کنید؛ بسیج مجموعه ای پرنشاط، فعال و با آثار و خدمات فراوان است،‌ از ویژگی های این شجره طیبه، اخلاص، ولایت مداری و احیای فرهنگ جهاد و شهادت است.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود در تشریح وضعیت ایران در رویارویی با دنیای استکبار، گفت: زیاده خواهی‌های استکبار جهانی موجب شده همواره تلاش کند تا مسلمانان را زیر سلطه خود قرار دهد؛ آنها می خواهند با کمک ایادی خود در منطقه از جمله تکویری‌ها، قدرت و نفوذ ایران را ازبین ببرند؛ جریان مخالفت آنان با انرژی هسته‌ای ما نیز در همین راستا است.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: در برابر گزینه‌هایی که دشمنان بر روی میز دارند خداوند گزینه‌هایی را برای پیروزی ما در نظر گرفته است که از جمله آنها ولایت مداری، فرهنگ جهاد و شهادت در برابر دشمنان اسلام است؛ ما باید قدرت و عظمت خود را به دنیا نشان دهیم.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به مسؤولیت خطیر بسیج در این عرصه، گفت: بسیج یعنی آمادگی؛ شما باید مردم را در این زمینه آماده کنید؛ نسل دوم و سوم را نسبت به نقشه‌ها و حیله‌های دشمنان آگاه تر کرده تا استقامت و پایداری افزایش پیدا کند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی ماهیت انقلاب اسلامی بر مبنای احیای اصول و ارزش‌هایی دانست که پیش از آن استکبار از ما گرفته بود و خاطرنشان کرد: ایمان، علم و فناوری، اتحاد و وحدت، جهاد و شهادت احتراز از سلطه پذیری مسائل مهمی است که به برکت انقلاب مجددا در کشور ما زنده شد.

 

وی در پاسخ به این شبهه که چرا باید به حج برویم و پول‌های خود را به جیب وهابیت تکفیری بریزیم؟ گفت: اگر ما به حج نرویم میدان برای آنها بیشتر فراهم می شود؛ ما باید در این عرصه وارد شویم حقانیت خود را به مسلمانان نشان دهیم؛ عربستان آنقدر نفت دارد که دیگر احتیاجی به پول ما ندارد./928/پ202/ع

ارسال نظرات