۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۹۰۳۱۴

آذربایجان غربی استان برتر در ترویج فرهنگ نماز

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: بر اساس ارزیابی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ردیف استانهای برتر در ترویج فرهنگ نماز قرار گرفت و مورد تجلیل قرار گرفت.
حجت الاسلام کريمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، امروز در نشست خبری ابراز داشت: در اثر ارزیابی عملکردهای ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها در عرصه ترویج فرهنگ نماز، آذربایجان غربی در ردیف استان های درجه اول کشور قرار گرفت و تجلیل شد.

 

وی با اشاره به ویزه برنامه های هفته کتاب افزود: 50 عنوان برنامه برای اجرا در این هفته پیش بینی شده بود که برخی ها اجرا شدند و برخی در حال برگزاری هستند.

 

وی با بیان این که تا دوم آذر ماه در مجتمع های فرهنگی 17 شهرستان نمایشگاه های کتاب دایر است، اظهار کرد: در این نمایشگاه‌ها هفتاد هزار جلد کتاب در سی هزار عنوان در قالب نمایشگاه با تخفیف 20-30 درصدی به مردم عرضه می شود.

 

وی از صدور مجوز برای 24 کتابخانه در سطح مساجد استان خبر داد و گفت: هشت کتابخانه در خوی و سه باب در پیرانشهر این هفته افتتاح خواهد شد.


حجت الاسلام کریمی تجلیل و تقدیر از نویسندگان و مؤلفان، عضویت رایگان در کتابخانه‌ها فعال بودن همه پایگاه‌های اهدای کتاب در طول روز، رونمایی از ایستگاه های مطالعه در ارومیه و مهاباد، برگزاری نشست های تخصصی، بازدید دانش آموزان و دانشجویان از کتابخانه های عمومی استان و برگزاری جلسات نقد کتاب از مؤلفان، اهدای  کتاب و برگزاری مسابقه کتاب خوانی ،برگزاری دوره های آموزشی کتاب داری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تجهیز کتابخانه های مساجد از برنامه‌هایی است که در طول هفته کتاب اجرا شده و می شود.

 

وی با اشاره به تدارک 50 عنوان برنامه برای شهرستان های استان در دهه فجر، اعلام کرد:  برای نخستین بار هفته موسیقی استان در ارومیه برگزار می شود.

 

برگزاری دومین همایش حماسه و رسانه در ارومیه

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری دومین همایش حماسه و رسانه در ارومیه گفت: نخستین همایش با هدف توجه اصحاب رسانه به موضوع خلق حماسه سیاسی برگزار شد، دومین همایش به منظور تحقق بخشیدن به شعار حماسه اقتصادی برگزار می شود.

 

وی زمان برگزاری همایش حماسه و رسانه را سوم آذرماه اعلام و خاطرنشان کرد: این همایش با حضور امید علی مسعودی از استادان علوم ارتباطات و محمود عاطفی فر، رییس بسیج رسانه کشور و با مشارکت سپاه شهدا و صنوف مطبوعاتی استان برگزار می شود.


حجت الاسلام کریمی در پایان در ارتباط با بحث آگهی های دولتی اظهار کرد: ظرف هشت ماه گذشته حدود دو هزار آگهی که مبلغ سه میلیارد ریال می شود، برای نشریات ارسال شده است./936/پ202/س

ارسال نظرات