۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۹۰۳۴۵
آیت‌الله جنتی:

سران فتنه به واسطه رأفت اسلامی اعدام نشدند / امیدی به مذاکرات ژنو نداریم

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه اگر لطف خدا و حضرت ولی‌عصر‌(عج) و درایت‌های رهبر معظم انقلاب نبود، فتنه 88 نظام را از پا درآورده بود، سران فتنه را مستحق اعدام و مرگ دانست و گفت: اگر نبود رحمت و رأفت اسلامی، سران فتنه باید اعدام می‌شدند.
آيت الله جنتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران از ملت شریف ایران به واسطه حضور پرشور و گسترده در مراسم راهپیمایی 13 آبان‌ماه تقدیر کرد و گفت: شما که به اسلام و نظام اسلامی ایران آبرو دادید، دشمن را با این حرکت‌ها و خروش‌های به موقع می‌شکنید.

 

وی با بیان اینکه مردم ایران پس از بیانات رهبر معظم انقلاب به صورت گسترده در مراسم 13 آبان‌ماه حاضر شدند و پاسخ بسیاری از یاوه‌گویی‌های معاندان در خارج و داخل را دادند، افزود: ملت ایران از میثاق خود که در اول انقلاب با امام راحل بسته‌اند بر نخواهند گشت و همواره نشان داده‌اند که این مرگ بر آمریکا مرگ بر زور، ظلم، استکبار و گردنکشی است.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ملت ایران با مرگ بر آمریکای خود بر دهان آن کسانی زدند که با آمریکا عقد اخوت بسته‌اند و همیشه دلشان با آمریکا است و چراغ سبز به آمریکا نشان می‌دهند و می‌گویند همه مردم اینگونه نیستند و ما هم هستیم و این دشمنان را امیدوار می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ملت ایران شاخصه‌های مورد نظر رهبر معظم انقلاب درباره آمریکا را مدنظر داشتند، فریبکاری، برتری‌طلبی، خودبزرگ‌بینی، توسل به خشونت و قیمومیت بر دنیا را از جمله این شاخصه‌ها برشمرد و خطاب به مردم ایران که همواره در دهان اینها زده و قدرت خود را به رخ آنها می‌کشند، ابراز کرد: انشاءالله روزی بیاید که مرگ بر آمریکای شما عملی شود.

 

انفجار تروریستی سفارت ایران در بیروت نقشه اسرائیل بود

 

آیت‌الله جنتی در ادامه انفجار تروریستی نزدیک سفارت جمهوی اسلامی ایران در بیروت را نقشه استکبار و اسرائیل دانست و گفت: اسرائیل شکست خورده در لبنان و غزه و ناموفق در سطح بین‌الملل بالاخره یک جایی خود را نشان می‌دهد و انتقام خود را می‌گیرد؛ این احتمال هست و توجیه هم دارد که اینها می‌خواستند مذاکرات ژنو را تحت‌الشعاع قرار دهند.

 

وی همچنین برگزاری مراسم یادآوری فتنه 88 و هتک حرمت عاشورای حسینی را به جا ارزیابی کرد و گفت: فتنه‌گران با هتک حرمت عاشورا باطن خود را ظاهر کردند و نشان دادند که چه کاره هستند، نشان دادند که نه تنها نظام اسلامی، بلکه اسلام را هم قبول ندارند و جمهوری ایرانی می‌خواهند نه جمهوری اسلامی؛ اینها امام حسین‌(ع) را قبول نداشتند و پرچم‌های آن حضرت را هم آتش زدند.

 

سران فتنه به واسطه رأفت اسلامی اعدام نشدند

 

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه فتنه‌گرانی که بلوا کرده و عکس امام‌(ره) را پاره کردند، واقعیت خود را نشان دادند، فتنه 88 را بسیار خطرناک توصیف کرد و با تأکید بر اینکه اگر لطف خدا و حضرت ولی‌عصر‌(عج) و درایت‌های رهبر معظم انقلاب نبود این فتنه نظام را از پا درآورده بود، سران فتنه را مستحق اعدام و مرگ دانست.

 

وی با اشاره به حبس خانگی سران فتنه، تصریح کرد: اگر نبود رحمت و رأفت اسلامی، سران فتنه باید اعدام می‌شدند؛ یکی از عناوینی که در فقه اسلام آمده و در قرآن هم مطرح شده و سبب اعدام است، افساد فی‌الارض است و یک نمونه کوچک آن است که یک چاقوکش در محله مبارزطلبی کرده و محله را ناامن ‌کند که مفسد فی‌الارض است و باید اعدام می‌شود.

 

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه یک چاقوکش اعدام می‌شود، اما متذکر شد: اینها که 8 ماه کشور را ناامن کردند و در این ناامنی چقدر جوان‌ها کشته شدند و چه آتش سوزی‌ها و تخریب‌هایی به پا شد، زنده‌اند؛ آیا اینها افساد فی‌الارض نیست، چرا برخی از اینها دفاع می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه نظام بر سر سران فتنه منت گذاشته که زنده باشند و در خانه خود بمانند و امکانات را هم برای آنها فراهم کرده است، اما در عین حال اینها حاضر نیستند اظهار ندامت کنند، اظهار کرد: امام‌(ره) در مسأله منافقان که در زندان بودند فرمودند هرکدام سر موضع خود هستند اعدام کنید، اینها هم همچنان سر موضع خود هستند.

 

برخی وزرا با داس نیروهای انقلابی‌ را درو می‌کنند

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود هفته بسیج را گرامیداشت و با بیان اینکه سرکوب کردن دشمن نیازمند حرکت بسیجی است، گفت: بسیج یعنی مردم و نیروهای مخلص و پاکدل که توقعی و طمعی ندارند؛ سوریه و عراق هم اگر می‌خواهند دولت‌هایشان به خوبی پا بگیرد،‌ نیاز دارند گروه‌های بسیجی را در کشورهای خود تشکیل دهند.

 

امام جمعه موقت تهران از بسیجیان خواست که در صحنه‌های سیاسی بی‌تفاوت نباشند و اظهار کرد: به فکر باشید که اگر جاهایی انحراف‌هایی دیدید اظهارنظر کنید همانطور که برادران شما در سازمان بسیج اساتید یک نامه در محکومیت انتصاب‌هایی که در وزارتخانه‌ها انجام می‌گیرد و دارند با داس بچه‌های انقلابی را درو می‌کنند، امضا و منتشر کردند.

 

وی با طرح این سؤال از رییس جمهور که آیا شما از این عزل و نصب‌ها خبر دارید یا نمی‌دانید اگر می‌دانید وا اسفا و اگر نمی‌دانید که واحسرتا، به وی‌ توصیه کرد: درباره این حرف‌هایی که همه می‌زنند و روزنامه‌ها و سایت‌ها می‌نویسند، اگر درست است که اقدام کنید و جلویش را بگیرید و اگر درست نیست، اعلام کنید.

 

امیدی به مذاکرات ژنو نداریم

 

ناامیدی نسبت به مذاکرات ژنو از دیگر سخن‌های آیت‌الله جنتی بود که وی با بیان اینکه رهبری فرمودند امیدی به آمریکا نداریم، گفت: ما هم به طور کلی به این مذاکرات امیدوار نیستیم، چراکه سوابق آنها نشان می‌دهد حق‌طلب نیستند و می‌خواهند همیشه امتیاز بگیرند و امتیاز ندهند و تا زمانی که این روحیه را دارند، با این روحیه، نمی‌توان به مذاکرات امیدوار بود.

 

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بلاهای بسیاری سر ممکت ما آوردند، اینها تنها دشمن ما نیستند بلکه دشمن اسلام هستند، جرم ما هم مسلمانی، ‌علوی، غدیری و عاشورایی بودن ما است، تا ما حسین‌(ع) را قبول داریم و اینگونه در سوگ آن حضرت عزاداری می‌کنیم و تا ولایت علی‌(ع) را قبول داریم و اینگونه عید غدیر را جشن می‌گیریم، از مواضع خود کوتاه نمی‌آیند.

 

امام جمعه موقت تهران در پایان سخنان خود خطاب به آمریکا و کشورهای مذاکره‌کننده توصیه کرد که مقداری سر عقل بیایند و این مذاکرات را که هم به نفع خودشان و هم به نفع کشور و ملت ایران است، به سرانجام رسانند./920/پ201/ی

ارسال نظرات