۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۹۰۳۵۶
امام جمعه بجنورد:

تیم مذاکره کننده ایران حق عقب گرد در مذاکرات هسته ای را ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد گفت: پیام ملت ایران به مذاکره کنندگان هسته ای کشور این است که از گذشته درس گرفته و تحت هیچ شرایطی عقب گرد نکنند.
امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در ژنو، اظهار داشت: پیام ملت ایران به مذاکره کنندگان هسته ای کشور این است که تحت هیچ شرایطی حق عقب گرد در این مذاکرات را ندارند.

 

وی با بیان این که باید از تجربه گذشته درس گرفت و نگذاشت اشتباهات قدیمی بار دیگر تکرار شود، تصریح کرد: ما در سال های گذشته یک بار عقب گرد کردیم و نتیجه آن را نیز دیدیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به توقف سه ساله فعالیت های هسته ای ایران در سال های گذشته و اقدامات دشمنان، اظهار کرد: این تجربه نشان داد که عقب گرد در مذاکرات هسته ای، خفت و خواری به بار می آورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی عنوان کرد: برخی این سؤال را مطرح می کنند که ایران با وجود داشتن منابع زیاد نفت و گاز دیگر چه نیازی به انرژی هسته ای دارد؟ در صورتی این سؤال در ظاهر منطقی است اما در باطن حیله و فتنه دارد.

 

وی اضافه کرد: کشورهایی مانند روسیه و آمریکا که بزرگترین ذخایر گاز و نفت جهان را در اختیار دارند؛ بیشترین نیروگاه های هسته ای را دارند و ایران هم بر همین منطق انرژی صلح آمیز هسته ای را برای نسل های آینده خود می خواهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که ما برای نیروگاه های برق خود به انرژی هسته ای نیازمندیم، افزود: با افزایش جمعیت، نیاز ما برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای در بخش های صنعت، کشاورزی، پزشکی و ... روز به روز افزایش می یابد و در این زمینه استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای اجتناب ناپذیر است.

 

وظیفه امروز بسیج، پایه گذاری تمدن اسلامی است

 امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، این نهاد مهم را یکی از یادگاری های ارزشمند امام خمینی(ره) برای ملت ایران دانست.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که امام خمینی(ره) یادگاری های ارزشمندی چون انقلاب اسلامی، ولایت فقیه، روز قدس و ...  برای ملت بر جای گذاشت، اظهار داشت: تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره) نیز از الطاف جلیه الهی بود که نصیب مردم و انقلاب شد.

 

به گفته وی در دوران دفاع مقدس دست خدا از آستین انسان های مخلص بسیجی بیرون آمد و حماسه دفاع مقدس را خلق کرد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: بسیج یعنی مجموعه ای از انسان های متعهد که وسط میدان هستند و همواره در مدرسه عشق، معرفت، متانت و ادب و حضور در محضر الهی قرار دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در روزهای اخیر در جمع فرماندهان بسیج سراسر کشور سه عنصر بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام و به اندازه را به عنوان سه شاخص اصلی بسیجیان ذکر کردند.

 

وی با بیان این که بصیرت قدرت تحلیل و تشخیص حق از باطل است و باید بسیجیان با داشتن این شاخص در فضاهای فتنه انگیز راه را گم نکرده و با تحلیل درست وقایع تصمیم مناسب بگیرند، افزود: اخلاص نیز پشتوانه بصیرت است چرا که خودآگاهی و خدا آگاهی گوهر گرانبهای شخصیت یک بسیجی محسوب می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اضافه کرد: عمل به هنگام و به اندازه نیز به معنای تصمیم و عمل به موقع بوده و بر اساس این شاخص بسیجیان نباید هیچ گاه از ولایت و رهبری عقب بمانند و یا جلوتر حرکت کنند.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد با بیان این که امروز وظیفه بسیج پایه گذاری تمدن اسلامی است، اظهار کرد: باید همت های خود را بالا ببریم چرا که بسیجی بودن تنها مسجد و پایگاه رفتن و حضور در مراسم ها و مناسبت ها نبوده و بسیج و بسیجیان باید با جذب حداکثری و دفع حداقلی، برای گسترش تمدن اسلامی تلاش کنند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات