۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۹۰۳۶۶
آیت الله موسوی جزایری:

مذاکرات ژنو فرصتی برای بازگشت غرب از عملکرد گذشته خود است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری مذاکرات گروه ایرانی با غرب را فرصتی برای توبه و بازگشت آن ها دانست و افزود: غرب در جریان مذاکرات جاری بیاید و به سخنان خود در زمینه خلع سلاح اتمی عمل کند و سلاح های اتمی خود را از بین برد.
آيت الله موسوي جزايري، امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان اهواز به حادثه تروریستی انفجار در نزدیکی سفارت ایران در بیروت اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام انصاری که در این حادثه به شهادت رسید از بزرگان و مبلغان دین اسلام بود.

 امام جمعه اهواز به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان اشاره و تصریح کرد: آمریکا که امروز به ایران تهمت داشتن سلاح اتمی می زند خود در حمله به ژاپن از این سلاح استفاده کرد و هرگز توجیه قابل قبولی در زمینه این جنایت بزرگ ارائه نداد.

عضو مجلس خبرگان رهبری مذاکرات گروه ایرانی با غرب را فرصتی برای توبه و بازگشت آن ها دانست و افزود: غرب در جریان مذاکرات جاری بیاید و به سخنان خود در زمینه خلع سلاح اتمی عمل کند و سلاح های اتمی خود را از بین برد اما آن ها هرگز چنین کاری نخواهند کرد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به پنجم آذر ماه روز تشکیل بسیج مستضعفان اظهار داشت: هفته بسیج فرصتی برای زنده نگه داشتن ارزش ها و روحیه بسیجی در قشرهای گوناگون ملت ایران به ویژه جوانان است.

بسیج همواره در حال پیشرفت است 

نماینده ولی فقیه در خوزستان به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که بسیج از معجزات انقلاب و ابتکار امام خمینی(ره) است، اشاره و تصریح کرد: بسیج مجموعه دینی است که همواره راه خود را پیدا می کند و در طول تاریخ تا به امروز این مهم ثابت شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بسیج مجموعه ای بی رنگ و بی ادعا جهت فعالیت در همه عرصه های نظامی و علمی است، خاطر نشان کرد: بسیج در برابر فشارها هرگز تسلیم نمی شود و یک قدم به عقب بر نمی گردد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اجرای طرح صالحین از سوی بسیج بیان داشت: رهبر معظم انقلاب جوانان را به شرکت در این طرح جهت افزایش معارف دینی خود تأکید کرد.

تشکیل انجمن خیریه حوزه سازان استان خوزستان

وی از تشکیل انجمن خیریه حوزه سازان استان خوزستان خبر داد و گفت: از سال گذشته جلساتی در شهرستان قم در این زمینه گرفته شد و دفتر مرکزی این انجمن در تهران شکل گرفته است.

آیت الله موسوی جزایری خاطر نشان کرد: تعدادی از اعضای این انجمن متشکل از مؤمنان خیر استان خوزستان به مدیریت سید موسی بلادیان منصوب شدند و حدود یک هفته است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و اهمیت توسعه حوزه های علمیه اظهار داشت: امروزه افزون بر مسائل اخلاقی وجود فرقه های انحرافی از جمله فرقه ضاله وهابیت خطری بزرگ برای استان است.

اهمیت انجام کار فرهنگی در استان بیش از گذشته احساس می شود

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر اهمیت انجام کار فرهنگی در استان خوزستان تصریح کرد: راه اندازی شبکه های گوناگون ماهواره ای و تبلیغ در فضای مجازی مسأله ای است که می تواند در زمینه خنثی سازی توطئه های دشمن مؤثر باشد.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه خاطر نشان کرد: توسعه حوزه های علمیه در جهت تربیت دانشمندان و مبلغان علوم اسلامی با هدف ایجاد فرماندهی فکری در مقابله با فرقه های ضاله و توطئه های دشمن ضروری است.

امام جمعه اهواز به پیشینه تاریخی و مذهبی استان خوزستان اشاره و تصریح کرد: در جریان بازسازی عتبات عالیات تا به امروز مردم خوزستان بیش از 2 میلیارد تومان کمک نقدی کرده اند که این مسأله نشان از وجود روحیه خیرخواهانه مردم این استان دارد.

دعوت آیت الله موسوی جزایری از مردم جهت مشارکت در توسعه حوزه های علمیه

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: در جریان ساخت حوزه های علمیه در استان مردم خوزستان نیز با مشارکت خوب خود برگ زرینی در افتخارات این استان ثبت خواهند کرد.

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پس از روی کارآمدن مدیریت جدید، کتابخانه های استان از لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا کرده و شاهد افزایش آمار شمار مطالعه کنندگان در استان نسبت به سال های گذشته هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان سخنان خود به 7 آذر روز نیروی دریایی اشاره و خاطر نشان کرد: نیروهای دریایی با فعالیت و فداکاری های خود در طول جنگ تحمیلی توانستند صدمات بسیاری را به نیروهای بعثی وارد کنند./9464/پ201/غ

ارسال نظرات