۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۹۰۳۹۱

اولین یادواره شهدای گردان الحدید برگزار شد

خبرگزاری رساـ اولین یادواره شهدای گردان الحدید، شامگاه جمعه یکم آذر ماه، با حضور سردار کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از رزمندگان و خانواده‌های شهدای این گردان در تالار ابگینه تهران برگزار شد.
يادواره شهدا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین یادواره شهدای گردان الحدید، شامگاه جمعه یکم آذرماه، با حضور سردار اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سردار باقرزاده فرمانده تفحص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از رزمندگان و خانواده‌های شهدای این گردان در تالار آبگینه تهران برگزار شد.
در این یادواره، سردار باقری رئیس ستاد اولین یادواره شهدای گردان الحدید درباره چگونگی تشکیل این گردان و آمار شهدای آن و چگونگی برگزاری یادواره گزارشی ارائه کرد.
پس از وی چندتن از رزمندگان و جانبازان این گردان، خاطراتی از شهدای این گردان بیان کردند و سپس حاج منصور نورایی به مداحی و روضه خوانی پرداخت.
سردار اسماعیل کوثری، دیگر سخنران این یادواره به بیان نکاتی پیرامون تشکیل سپاه پرداخت و اظهار داشت: از همان اوایل انقلاب دو تفکر ملی گرایی و نهضت آزادی و دیگری پیاده سازی اسلام حقیقی در نظام وجود داشت که این دو تفکر در تشکیل سپاه هم تأثیر خود را داشت.
وی افزود: بعضی می‌گفتند باید اسم سپاه را گارد ملی بگذاریم و زیر نظر رئیس جمهور باشد و بعضی از یاران امام معتقد بودند باید نامش را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بگذارند و زیر نظر شخص امام باشد که البته در نهایت  یاران امام توانستند تفکر و نگاهشان را پیاده کنند.
این یادواره با رونمایی تمبر های 10 تن از شهدای همین گردان و اهداء لوح یادبود به خانواده‌های این شهدا پایان یافت. /956/پ202/ع
ارسال نظرات