۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۹۰۴۹۶

آغاز نام نویسی متقاضیان تحصیل غیر حضوری در حوزه علمیه زنجان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سطح عالی سید زنجان با اعلام خبر آغاز نام نویسی متقاضیان تحصیل در دوره غیر حضوری حوزه علمیه زنجان گفت: امسال اولین سالی است که این طرح به حوزه علمیه سید زنجان ابلاغ شده و طبق دستور اجرا خواهد شد.
آغاز نام نویسی متقاضیان تحصیل غیر حضوری در حوزه علمیه زنجان

حجت الاسلام یاسر مقدم پناه، مدیر حوزه علمیه سطح عالی سید زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از آغاز نام نویسی متقاضیان تحصیل در دوره غیر حضوری حوزه علمیه زنجان خبر داد و اظهار داشت: امسال اولین سالی است که این دستور از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم به این مدرسه علمیه ابلاغ شده و حتما طبق دستور انجام خواهد و از طلابی که مایل به حضور در این دوره باشند ثبت نام به عمل خواهد آمد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط و ضوابط شرکت در دوره تحصیل غیر حضوری در حوزه علمیه زنجان تصریح کرد: شرایط و ضوابطی از سوی حوزه علمیه قم مانند مدارس علمیه دیگر به این مدرسه علمیه نیز ابلاغ شده است که در آن از طلاب شاغل در نهادها و ارگان های دولتی اعم از طلبه سرباز یا روحانی مستقر در محیط های روستایی برای ادامه تحصیل دعوت به عمل آمده است.

حجت الاسلام مقدم پناه در ادامه افزود: البته شرایط آن چندان هم دشوار نیست و شرایطی مانند اشتغال متناسب با شؤونات طلبگی و روحانیت، اتمام سطح یک به صورت کتبی و شفاهی و نداشتن هرگونه منع قانونی از تحصیل از شرایط حضور در این دوره غیر حضوری حوزه علمیه زنجان است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این دوره تحصیلی غیر حضوری در زنجان خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از طلاب در در اواسط تحصیل به دلایل متفاوت و مختلفی از مشکلات مالی یا هر چیز دیگری از تحصیل دور بوده و به اشتغال در ادارات و ارگان‌های دولتی می پردازند که این دوره غیر حضوری امکان ادامه تحصیل همزمان با اشتغال را برای آنها فراهم می کند.

حجت الاسلام مقدم پناه در پایان افزود: البته دوره های تحصیل غیر حضوری در حوزه علمیه قم از سال ها قبل فراهم بود ولی این دوره برای راحتی طلابی که حضور در قم در ایام امتحانات نیز برای شان دشوار است تدارک دیده شده است. /949/پ202/س

ارسال نظرات