۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۹۰۵۲۷
حجت‌الاسلام حسینی مطرح کرد:

نقش بانوان حماسه ساز در ثمربخشی عاشورا

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به مصیبت‌های وارده به خاندان امام حسین(ع) و نقش بانوان حماسه ساز در جاودانی و ثمربخشی عاشورا گفت: امروز نتیجه حادثه عاشورا و صبر جمیل بانوان حماسه ساز به وضوح در عالم دیده می‌شود؛ همه ساله روز عاشورا سراسر دنیا غرق در عزا می‌شود به‌طوری که تنها در شهر لندن، بیش از صد مجلس عزاداری برای حضرت اباعبدالله برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسيني قمي در برنامه سمت خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه بعد از ظهر امروز در برنامه «سمت خدا» که از شبکه سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، با اشاره به نقش بانوان در حماسه عاشورا گفت: بانوان حماسه ساز کربلا با بلا سلوک کردند تا حماسه عاشورا ثمربخش شود.

وی در ادامه افزود: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در وداع با بانوان حاضر در کربلا فرمودند،‌ خدا محافظ شما بوده، پایان کار شما خیر است و خدا عوض این سختی‌ها به شما انواع کرامات را عطا می‌کند.

این کارشناس برنامه «سمت خدا» ادامه داد: امروزه ثمر حادثه عاشورا و صبر جمیل بانوان حماسه ساز به وضوح در عالم دیده می‌شود؛ همه ساله روز عاشورا سراسر دنیا غرق در عزا می‌شود به‌طوری که تنها در شهر لندن، بیش از صد مجلس عزاداری برای حضرت اباعبدالله برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی تأکید کرد: امام حسین(ع) پس از وعده به کرامت‌های خداوند در پایان این حماسه، بانوان را نسبت به بلا آگاهی داده و می‌فرمایند آماده بلا شوید اما شکایتی نداشته و به زبانتان چیزی جاری نکنید تا از جلالت شما کم نشود.

وی با اشاره به شدت بلایی که به بانوان حرم رسول خدا(ص) رسید، اظهار داشت: همه روزه در ابتدای کلاس درس میرزای شیرازی، روضه مصیبت‌های وارده بر اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) خوانده می‌شد؛ روزی آیت‌الله حائری یزدی مؤسس حوزه علمیه قم روضه بانوان کربلا را خواند، وقتی عبارت روضه به داخل کردن حضرت زینب به قصر رسید، میرزای شیرازی آن‌قدر گریه کرد که کلاس درس تعطیل شد چراکه از عظمت بلا همین بس بود که مخدرات با آن همه جلالت وارد قصر شخصی همچون ابن زیاد شوند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حضرت زینب(س) و بانوان حماسه ساز عاشورا در برابر اقدامات فاسقانه و ظالمانه هیأت حاکمه با اقتدار و سنجیده پاسخ گفتند و سبب ساکت شدن ظالمان و علنی شدن حقیقت شدند.

وی ادامه داد: زمانی که ابن زیاد خدای را برای شهادت امام حسین(ع) شکر و طوری وانمود کرد که خدا دروغ خاندان اهل‌بیت(ع) را علنی ساخته است، حضرت زینب(س) مقتدرانه فرمودند، ما رسوا نشدیم و فاسق رسوا می‌شود و همانا ما دروغ نمی‌گوییم و فجار دروغگو هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی خاطرنشان کرد: زمانی که ابن زیاد اراده کشتن امام سجاد(ع) را کرد، حضرت زینب با جدیت تمام فرمود اگر قصد کشتن پسر برادرم را داشته باشی باید اول من را بکشی و به این شکل ابن زیاد را از قصد خود منصرف ساخت.

کارشناس برنامه «سمت خدا»گفت: زمانی که حضرت رباب اهانت یزید به سر حضرت اباعبدالله(ع) را مشاهده کرد، باوجود غربت و ضعفی که داشت، در مقابل یزید حاضر شده و سر مبارک را برداشت و در عزای مصیبت‌های وارده به نوحه خوانی پرداخت./997/پ202/ع

ارسال نظرات