۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۹۰۵۳۴

اسرائیل بازنده توافقات ژنو3

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی : این توافق بزرگترین پیروزی برای ایران بوده؛ توافقی که حق غنی‌سازی اورانیوم را برای این کشور به رسمیت شناخته است.
ليبرمن وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: مقامات اسرائیلی توافق میان ایران و قدرت های جهانی برای حل مناقشه‌ی هسته‌ای را مورد انتقاد شدید قرار دادند.


به گزارش این خبرگزاری؛ یک همکار دفتر نخست‌وزیر این رژیم در نخستین واکنش به این توافق روز یکشنبه (24 نوامبر/ 3 آذر) گفت: توافق اتمی ژنو "معامله بدی" بود.


یووال اشتاینتز، وزیر امور اطلاعات راهبردی رژیم صهیونیستی معتقد است: آخرین تغییراتی که در توافق‌نامه صورت گرفته به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست و این نمی‌تواند به تغییر مواضع کنونی اسرائیل منجر شود.


وزیر امور اطلاعات راهبردی که از جمله وظایفش نظارت بر برنامه اتمی ایران است، می‌گوید: اسرائیل نمی‌تواند در این جشن بین‌المللی شرکت کند؛ جشنی که مبتنی است بر فریب ایرانی و خودفریبی (بین‌المللی).


آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز توافق ژنو را بزرگترین پیروزی دیپلماسی ایران ارزیابی کرد.


لیبرمن بامداد یکشنبه (24 نوامبر) به رادیو اسرائیل گفت: این توافق بزرگترین پیروزی برای ایران بوده؛ توافقی که حق غنی‌سازی اورانیوم را برای این کشور به رسمیت شناخته است.


نفتالی بنت، وزیر اقتصاد و عضو کابینه امنیتی این رژیم نیز تأکید کرده است که اسرائیل تعهدی نسبت به این توافق ندارد. وی می‌گوید که این "توافقی بد، بسیار بد" بوده است.


در همین حال رویترز به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، قصد دارد روز یکشنبه (24 نوامبر) با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو کند و به او درباره توافق اولیه با ایران به عنوان راه حلی موقت، توضیحاتی بدهد.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات