۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۹۰۵۶۰
حجت الاسلام خانبابایی خبر داد؛

راه اندازی پایه 9 حوزه در مدرسه علمیه ارومیه

خبرگزاری رسا - مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: در اوایل مهر ماه سال جاری پایه نه حوزه در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه ایجاد شد و در حال حاضر 38 طلبه مشغول تحصیل در این مقطع حوزوی هستند.
حجت الاسلام خانبابايي، مدير حوزه علميه اروميه

حجت الاسلام محمد خانبابایی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به ایجاد پایه نه حوزه از اوایل مهرماه سالجاری در این مرکز علوم دینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 38 طلبه در این مقطع حوزوی اشتغال به تحصیل دارند.

 

وی تصریح کرد: در مجموع 180 طلبه در پایه های یک تا نه زیر نظر 20 استاد در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

 

به گفته حجت الاسلام خانبابایی 30 نفر از این طلاب، طلبه های ورودی امسال هستند که بعد از گذراندن مراحل آزمون، مصاحبه، تحقیق و شرکت در دوره اختبار و تثبیت به صورت رسمی مشغول تحصیل در حوزه علمیه ارومیه شده اند.

 

 مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه یادآور شد: در سال تحصیلی امسال 150 نفر در ارومیه در آزمون ورودی حوزه های علمیه شرکت کرده بودند.

 

حجت الاسلام خانبابایی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی طلاب به صورت منظم و روزانه گفت: رسالت حوزه باعث توجه بیشتر به برنامه های تهذیبی و اخلاقی در مدارس علوم دینی می شود.


وی به برگزاری جلسات اخلاق اشاره و اظهار کرد: در کنار برنامه های آموزشی که روزانه در این مدرسه علمیه برپاست، چهارشنبه ها جلسه اخلاق با حضور طلاب و اساتید مجرب برگزار می شود.


حجت الاسلام خانبابایی با اشاره به برنامه های پژوهشی این مرکز حوزوی در سالجاری، اضافه کرد: کلاس های مقاله نویسی از این هفته برای طلاب پایه های یک تا هفت در حوزه علمیه امام خمینی (ره) برگزار می شود.


وی همچنین آموزش خطاطی، آشنایی با کامپیوتر و وبلاگ نویسی را از دیگر برنامه های غیر درسی اعلام کرد که هر هفته روز های پنج شنبه با حضور طلاب برگزار می شود.

 

حجت الاسلام خانبابایی در ادامه از معمم شدن 10 نفر از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه همزمان با عید غدیر خبر داد.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در ادامه با اشاره به پروژه بزرگ حوزه علمیه امام خامنه ای این شهرستان گفت: این پروژه بزرگ حوزوی به دلیل کمبود بودجه، با همان 80 در صد پیشرفت فیزیکی راکد مانده است.

 

حجت الاسلام خانبابایی اظهار کرد: با بهره برداری از این حوزه علمیه مشکل فضای آموزشی حل شده و دوره های مختلف تخصصی در این مکان برگزار شود.

 

وی اعلام کرد: با تکمیل 90 حجره این حوزه علمیه امکان جذب 500 طلبه در حوزه فراهم می شود.

 

حجت الاسلام خانبابایی در پایان مشکل نبود استاد سرا را مطرح کرد و خواستار پیگیری آن از طرف مسؤولان شد./936/ت302/ب

ارسال نظرات