۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۹۰۵۸۷

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ در راستای اجرای نیات واقفین خیر اندیش و همزمان با اجرای طرح «زائران حرم رضوی» 760 نفر از 18 استان کشور به طور رایگان به مشهد مقدس اعزام شده و از فیض زیارت حرم منور رضوی بهره‌مند شدند.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن ربیعی سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این مطلب اظهار داشت: سفر رایگان 760 زائر از 18 استان به بارگاه ثامن الحجج بصورت متمرکز با هدف اجرای نیات واقفان خیر اندیش برای نخستین بار از مهرماه سالجاری آغاز شده بود که چندی پیش با مشرف شدن این زائران به آستان ملکوتی امام رضا(ع) و بهره‌مندی از فیوضات این مضجع شریف به پایان رسید.


760 نفر به طور رایگان از مزایای طرح زائران حرم رضوی بهره مند شدند

مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: اجرای امینانه نیات واقفین درزمینه اعزام و پرداخت هزینه سفر زیارت امام رضا(ع) به افراد مستحق، مطابق نیت واقفین و بهره‌مندی از برکات زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) جهت دلباختگان آن حرم منور و ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور جهت اجرای امینانه نیات واقفان از اهداف اصلی این طرح ملی بوده است که امسال برای نخستین بار در سازمان اوقاف به اجرا گذاشته شد.


به گفته حسن ربیعی، خانواده معظم شهدا، خانواده‌های محروم و روستایی، خدام و هیئت امناء بقاع متبرکه، روحانیون و مسئولان فرهنگی بقاع متبرکه، خادمین ثابت مساجد اعم از زن و مرد که بالای 30 سال سن داشته‌اند از 18 استان کشور در این طرح شرکت داشتند.

گفتنی است، این طرح فرهنگی زیارتی در دو دوره زمانی برگزار و زائران برای اولین بار با اسکان در هتل پنج ستاره گلشن رضوی شهر مقدس مشهد از مزایای معنوی این طرح بهره‌مند شدند.


حضور بسیج عامل پیشرفت کشور است


سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه، هفته بسیج را یادآور رشادت‌ها و جانفشانی دلاور مردان بسیجی دانست و اظهار داشت: حضور بسیج در صحنه‌های مختلف، عامل مهمی در پیشرفت و امنیت کشور است.

حسن ربیعی مسئول سیاسی بسیج سازمان اوقاف با تبریک ایام هفته بسیج و با محکومیت انفجار لبنان، این اقدام ناجوانمردانه را محکوم و یاد و خاطره شهیدان آن حادثه دلخراش را گرامی داشت.
ربیعی که در جمع معاونین و مدیران کل سازمان، سخن می‌گفت: از تمرکز سازمان اوقاف و امور خیریه بر دو موضوع تحول اقتصادی در حوزه موقوفات و تحول در منابع انسانی سازمان به عنوان رویکردهای اصلی در سال جاری خبر داد.

وی تأکید کرد: حوزه بهره‌وری اقتصادی موقوفات و گردش سرمایه اوقاف یکی از اولویت‌های ویژه در سال حماسه اقتصادی است که باید الزامات و مولفه‌های این تحول و رویکرد اقتصادی در سازمان مشهود باشد.


وی ادامه داد: بهینه‌سازی منابع انسانی در سازمان اوقاف از رویکردهای ویژه این سازمان در اداره امور موقوفات می‌باشد.


بسیجی بودن یک افتخار است


نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بسیج، میراث گرانبهای امام خمینی(ره) است و بسیجی بودن یک افتخار است.

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه روز شنبه 2آذر در نشست هم اندیشی مدیران سازمان اوقاف با اعلام این موضوع اظهار داشت: بسیج یکی از نعمت‌‎های خداوند متعال است که بوسیله امام راحل(ره) به این ملت اعطاء شده است و حضرت امام(ره) با توجه به جایگاه و منزلت بسیجیان، همیشه از خدای تبارک و تعالی می‌خواست که با بسیجیان محشور شود.


وی هفته بسیج و یاد و خاطره امام راحل، شهدای بسیج و بسیجیان دلاور را گرامی داشت و افزود: انشاالله ما تفکر بسیجی که حضرت امام(ره) آرزوی آن را داشتند و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی آن تأکید دارند، را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تصریح کرد: متاسفانه برخی، این موضوع را نادیده می‌گیرند، اما بسیجی بودن هنوز برای ما یک افتخار است و به آن افتخار می‌کنیم.


در این نشست که معاونین، مدیران کل استان‌ها و مدیران ستاد سازمان اوقاف و امور خیریه حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین محمدی تاکید کرد: اطلاعات همه موقوفات باید ثبت و ضبط شود، چرا که این اطلاعات می‌تواند به عنوان سرمایه وقف برای آیندگان باقی بماند.


وی پرهیز از تمرکز گرایی در استان‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید همه عوامل در سطح استان توجیه و به کار گرفته شوند و نباید همه کارها در مرکز استان انجام شود و مدیران استان در شهرستان‌ها حضور جدی‌تر داشته باشند.


وی بسیج امکانات و نیروی انسانی را برای ورود اطلاعات به سامانه اوقاف خواستار شد و گفت: ورود مدیران استان‌ها و به کارگیری تمامی امکانات باعث پیشرفت و موفقیت کار به نحو احسن خواهد شد.

محمدی یادآور شد: بازنویسی و تطبیق و ثبت اطلاعات باید مورد دقت قرار بگیرد و وظیفه استان‌ها این است که تائید نهایی را بگیرند و پی‌گیری مداوم باعث خواهد شد که کار نتیجه مطلوب خود را در پی داشته باشد، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف، آموزش را امر مهمی در این زمینه دانست و توجه به آن را خواستار شد و افزود: اگر تبادل اطلاعات، تجربه و آموزش نبود، کار به نحو مطلوب پیش نمی‌رفت.

وی با تاکید بر کمیت و کیفیت اقدامات استانی متذکر شد: برای بررسی پیشرفت کار تا پایان امسال باید یک جدول زمانی در نظر گرفته شود و این جدول زمان بندی پیشرفت کار و پی گیری نتیجه اقدامات در استان‌ها را نشان خواهد داد.


حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: اگر دوستان به طور جدی کار ا به اتمام نرسانند در سال آینده با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد،
باید تمام اسناد و مدارک به طور دقیق بررسی و باقی الصالحات انتقال داده شود تا به عنوان سرمایه و باقی الصالحات برای آیندگان قرار بگیرد.


وی در پایان از مدیران استان‌های فعال در امر اطلاعات به سامانه اوقاف تقدیر و تشکر کرد./966/د101/ن

ارسال نظرات