۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۹۰۵۹۳

افتتاح نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه با حضور 400 ناشر

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: نهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه با حضور 400 ناشر از ششم آذرماه افتتاح می شود.
نمايشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، امروز در نشست خبری نهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه گفت: نمایشگاه کتاب کرمانشاه از ششم آذرماه جاری افتتاح می شود، تعداد 600 ناشر متقاضی حضور در این نمایشگاه بودند که با توجه به ظرفیت های موجود پذیرای حضور 400  ناشر از سراسر کشور هستیم.


وی با اشاره به توزیع 500 میلیون تومان بن کتاب در نمایشگاه سال قبل، گفت: امسال نیز همین مقدار بن کتاب در میان علاقه مندان به خرید کتاب توزیع خواهد شد، همانند سال گذشته توزیع بن کتاب بر اساس مدارک تحصیلی خواهد بود، به صورتی که به دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم مبلغ 20 هزار تومان، فوق دیپلم 30 هزار تومان، لیسانس 40 هزار تومان و دکترا 50 هزار تومان بن کتاب با ارائه کارت ملی تحویل داده خواهد شد.


رحیمی زنگنه افزود: کتاب های نمایشگاه با تخفیف 40 درصدی ارائه می شود که 20 درصد از طریق بن های توزیع شده و 20 درصد دیگر از سوی ناشران اعمال می شود.


وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نمایشگاه کتاب استان کرمانشاه بیش از 10 میلیارد تومان فروش کتاب داشته و پیش‌بینی می‌شود امسال با واگذاری 500 میلیون تومان بن کتاب همچون سال گذشته شاهد فروش خوبی باشیم. 


 سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: کتابها در 250 غرفه برای علاقه مندان عرضه خواهد شد موضوعات کتابهای ارائه شده در نمایشگاه شامل موضوعات مختلف پزشکی، زبان، عمومی، حقوق، دانشگاهی، مذهبی، هنر، کودک و نوجوان و غیره است.


رحیمی زنگنه تصریح کرد: با اشاره به استقبال روزانه پنج تا شش هزار نفر از نمایشگاه کتاب کرمانشاه در سال گذشته استان کرمانشاه توانست رتبه سوم را به لحاظ استقبال مردمی و نیز خرید کتاب در سطح کشور را کسب کند.


وی اظهار داشت: در این نمایشگاه از 20 استاد مطرح دعوت شده تا در مراسم نقد کتاب حضور داشته و هر روز یک کتاب از مولفان کرمانشاهی را مورد نقد و بررسی قرار بدهند.


رحیمی زنگنه به برگزاری نمایش‌های خیابانی و تئاتر از سوی هنرمندان کرمانشاهی اشاره کرد و بیان داشت: مراسم تعزیه‌خوانی نیز از سوی مداحان در کنار برگزاری نمایشگاه کتاب برای علاقه‌مندان اجرا خواهد شد.


وی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کرمانشاه در ساعت 15:30 روز چهارشنبه ششم آذرماه جاری، ساعت بازدید از نمایشگاه را 9 تا 12 صبح و 15 تا 20 شب اعلام کرد./967
/پ202/ب

ارسال نظرات