۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۹۰۶۱۹
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

نیازمند قانون برای برخورد با مجرمان فضای مجازی هستیم

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز حرکت های غیرمطلوب در فضای مجازی صورت می گیرد و دست قوه قضائیه نیز به دلیل کمبود مواد قانونی در برخورد با مجرمین این حوزه، بسته است بنابراین نیازمند قانون در این زمینه هستیم.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد سالک در نشست مشترک با رییس و اعضای گروه های علمی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خاطرنشان کرد: در فضای مجازی از چند جهت باید به ما مرکز تحقیقات اسلامی مجلس کمک کند ابتدا از جهت ریل گذاری برای استفاده از ابزار رشد تکنولوزی در حال و آینده نسبت به چیزهایی که نیازمند قانون است و در این زمینه استفاده از ظرفیت حوزه علمیه قم در مسائل مختلف مورد توجه است.
وی گفت: امروز حرکت های غیرمطلوب در فضای مجازی صورت می گیرد و قوه قضائیه به دلیل کمبود مواد قانونی در برخورد با مجرمین حوزه مجازی مشکل دارد و نیازمند به قانونی هستیم که در مقابل جرم های فضای مجازی بایستد.
وی ادامه داد: آسیب های فضای مجازی باید بررسی و جرم های آن را نیز شناسایی و متناسب با آن مواد قانونی را تامین کنیم .
حجت الاسلام سالک با اشاره به ضرورت بررسی آسیب های اجتماعی جامعه در مساله فرهنگ ، گفت: توقع از حوزه علمیه قم و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس است که با مبانی دینی و ارزشی برای مقابله با این آسیب ها چاره اندیشی کند.
وی اظهار داشت: آسیب های اجتماعی مانند خوره جامعه را از داخل تهی می کند واین اعلام خطری برای دستگاه های فرهنگی خصوصا حوزه علمیه قم است که اگر فکر اساسی با شیوه های متناسب با ادبیات روز به آن توجه نشود دچار یک درون پوسیدگی خواهیم شد و اگر این درون پوسیدگی عمق پیدا کند با یک فشار از پا درمی آید.
حجت الاسلام سالک گفت: به نظر می رسد در جهت هسته اصلی فرهنگ داخل کشور، در بعد فرهنگی باید سریع کار کرد و با کمک آحاد جامعه و هسته های اولیه خانواده و مراکز آموزش و پرورش و دانشگاه ها و خود حوزه های علمیه کار بنیادین و جدی را دنبال کرد.
وی گفت: این به معنای آن نیست که از صفر شروع کنیم بلکه داشته های حوزه ما و دانشگاه و قوانین که در اختیار است به کمک بیاید و راهکاری مختلف برای مقابله با این ناهنجاری های داخلی و خارجی را پیدا کرد زیاد است و گر نیاز به قانون است جبران خلاء قانونی آن مشخص شود.
حجت الاسلام سالک ادامه داد: اگر این مسائل نیازمند دستورالعمل و فعالیت های دیگر است این باید رقم بخورد و یکی از مراکزی که می تواند می تواند با تکیه بر مبانی ارزشی این موضوع را تقویت کند مرکز تحقیقات اسلامی مجلس است.
وی اظهار داشت: یک بحث دیگر مطالبات رهبر معظم انقلاب در موضوع فرهنگ است، کمیسیون فرهنگی دنبال احیای مطالبات رهبری است و برای پیوست فرهنگی آن نیز اهمیت دارد .
حجت الاسلام سالک گفت: از ظرفیت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برای قانونگذاری و پیشرفت کشور خصوصا تعالی فرهنگ استفاده خواهیم کرد و از نقطه و نظرات محققان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس استفاده خواهیم کرد./916/د102/ع

ارسال نظرات