۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۹۰۶۲۵

وضعیت اسفناک کارگران خارجی در عربستان

خبرگزاری رسا ـ عربستان سعودی کنترل روادید خارجیان را آغاز کرده است و درصورت اخراج مهاجران غیرقانونی ده ها هزار کارگر خارجی وادار به ترک این کشور خواهند شد.
کارگران خارجي در عربستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی به بررسی وضعیت کارگران خارجی مشغول به کار در عربستان پرداخت.


در این گزارش آمده است: عربستان سعودی کنترل روادید خارجیان را آغاز کرده است و درصورت اخراج مهاجران غیرقانونی، ده ها هزار کارگر خارجی  وادار به ترک این کشور خواهند شد.


اخراج کارگران غیرقانونی در عربستان سعودی در حالی صورت می گیرد که میزان بیکاری اتباع سعودی به 12 درصد رسیده، و دولت می خواهد به وضع استخدام در آن کشور بهبود بخشد. گروه های مدافع حقوق بشر می گویند کارگران مهاجر از سویی درگیر با پلیس سعودی و از سوی دیگر گرفتار رؤسای فرصت طلب هستند.


در همین حال خبر رسیده است که روز چهارشنبه صدها کارگر خارجی برای اخراج از عربستان با اتوبس به سمت مرز یمن فرستاده شده اند. گفته می شود اخیراً نزدیک به 65 هزار کارگر یمنی از عربستان اخراج شده اند.


یکی از اخراجی های یمنی ضمن انتقاد از برخورد شدید پلیس عربستان با کارگران خارجی گفت: مخصوصاً یمنی ها را می خواهند اخراج کنند. حتی اگر وضعیت اقامتتان را هم درست کنید، باز هم به شما اجازه کار نخواهند داد. این روزها، مزد کار به زحمت، کفاف هزینه ضامن کاری شما را می دهد. دیگر پولی برای پرداختن به اداره کاریابی، اداره گذرنامه و هزینه های زندگی باقی نمی ماند.


لیلیان آمبوسو عضو سازمان بین المللی مهاجران می گوید: وضعیت بسیاری از رانده شدگان وخیم است: بسیاری از آنها از کم آبی رنج می برند. دلیلش این است که بعضی شان مدتها در بازداشت به سر برده اند.


لازم به ذکر است که در درگیری پلیس عربستان با کارگران خارجی، دستکم سه نفر کشته و بسیاری نیز زخمی شدند./1415/1409/ح

ارسال نظرات