۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۱۹۰۶۶۲
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

اقتدا کننده به امام حسین جلوه نازله ایشان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: اقتدا کننده به امام حسین(ع) جلوه نازله ایشان می‌شود، ایشان هم جلوه کامل قرآن هستند، قرآن هم جلوه کامل رحمت و علم حق است و این حلقه بهم پیوسته است.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان شامگاه دوشنبه چهارم آذرماه در مسجد شهید بهشتی واقع در میدان نبرد تهران با اشاره به این‌که زندگی امام حسین(ع) بنابر فرموده خودشان بر چهار اصل قرآن، نماز، دعا و استغفار استوار بود، ابراز داشت: تمام زندگی، اعمال، اخلاق، حالات و برخوردهای ایشان با خانواده، مردم و دشمنان، هماهنگ با آیات کتاب خدا بوده است.

وی با بیان این‌که امام حسین(ع) چه در ایام آرام بودن و چه در ایام طوفانی بودن زندگی و در زمان شدت، سختی، رنج و ناراحتی به این معنا توجه داشتند که عمل به قرآن وزن انسان و پرونده او را در پیشگاه مبارک پروردگار سنگین می‌کند، گفت: منظور از سنگینی این پرونده جِرم آن نیست بلکه ارزش پرونده و خود انسان را بسیار بالا می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان به آیه هفتم از سوره اعراف اشاره کرد و با بیان این‌که قرآن 52 اسم دارد که در این کتاب الهی ذکر شده است، «حق» را یکی از اسامی قرآن مطرح کرد و گفت: قرآن «حق» است، یعنی واقعیات، حقایق، مسائل و مطالب ثابت با بنیان.

این واعظ برجسته در ادامه تبیین «حق» به‌عنوان یکی از اسامی قرآن، پیشرفت‌های روز به روز علوم را مورد اشاره قرارداد و گفت: هیچ  راهی برای این‌که آیه‌ای از قرآن مهر باطل بخورد، وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به بخش دیگری از آیه هفتم از سوره اعراف، اظهار داشت: وقتی پرونده انسان با قرآن هماهنگ است، در راه او برای رفتن به بهشت مانعی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این‌که خردمند، عاقل و بینا از زیبایی و حُسن بدش نمی‌آید، دنیا را بسیار محروم از قرآن دانست و با اشاره به این‌که محروم بطور قطعی شقی و بدبخت است، ابراز داشت: امام حسین(ع) تنها زیبایی کامل قرآن را نمی‌دیدند بلکه جهان را زیبا می‌دیدند، خواهر ایشان حضرت زینب(س) هم جهان و همه واقعیات را زیبا می‌دیدند زیرا ایشان واقعا عالم بدون معلم بودند و پروردگار دریای علم و آگاهی را در قلب ایشان جای داده بود.

وی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) مبنی بر این‌که عمه من علمش برای معلم زمینی نیست بلکه افاضه حق است، اظهار داشت: مردم حضرت زینب(س) را یک خانم داغ دیده، فراغ کشیده و مصیبت زده می‌بینند؛ ایشان در زمان امیرمؤمنان(ع) برای زنان شهر سه کلاس تفسیر، فقه و اخلاق داشتند.

این واعظ برجسته ابراز داشت: وقتی امام حسین(ع) وارد قیامت می‌شوند، همه فرشتگان، انبیا(ع) و اولیا می‌بینند که ایشان تبدیل به قرآن شده‌اند و اگر قرآن در یک کفه ترازو و امام حسین(ع) در کفه دیگر باشند، ایشان با قرآن مساوی می‌شوند اما عده‌ای به‌دلیل این‌که عمق این مطالب را نمی‌دانند، به این حرف‌ها ایراد می‌گیرند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: اقتدا کننده به امام حسین(ع) جلوه نازله ایشان می‌شود، ایشان هم جلوه کامل قرآن هستند، قرآن هم جلوه کامل رحمت و علم حق است و این حلقه بهم پیوسته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: حرارت اقتدا به امام حسین(ع) آنقدر شدید است که در چند لحظه هرچه سنگ در وحود حر بن یزید ریاحی بود را از طلای توبه جدا کرد و وقتی کنار خیمه حضرت سیدالشهدا(ع) آمد، جلوه نازله ایشان شده بود./956/پ202/ی

ارسال نظرات