۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۹۰۷۱۰
مدیر کل امور خدماتی طلاب حوزه‌های علمیه:

معیشت طلاب یکی از دغدغه‌های مهم حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور خدماتی طلاب حوزه‌های علمیه با بیان این‌که معیشت طلاب یکی از دغدغه‌های مهم حوزه‌های علمیه است، گفت: دست‌اندرکاران حوزه اهتمام ویژه‌ای نسبت به این مسأله دارند.
حجت الاسلام عباس رضواني نسب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس رضوانی ‌نسب، مدیر کل امور خدماتی طلاب حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز در نشست مدیران استان‌ها و شهرستان‌های زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم گفت: معیشت طلاب یکی از دغدغه‌های مهم حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان این‌که تلاش داریم خدمات خوب و درخور توجهی به طلاب ارائه کنیم، افزود: مسأله معیشت طلاب یکی از مسائل مهم حوزه است و دست‌اندرکاران حوزه اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن دارند.

مدیر کل امور خدماتی طلاب حوزه‌های علمیه در ادامه سلامت طلاب و دانش‌آموختگان را امری مهم و ضروری برشمرد و اظهار داشت: با توجه به این‌که بزرگان و علمای حوزه همواره تأکید بر امر ورزش و سلامت جسمی طلاب دارند باید تلاش کنیم فضاهای ورزشی خوبی را برای این عزیزان فراهم آوریم.

حجت‌الاسلام رضوانی‌نسب خاطرنشان کرد: انتظار داریم مدیران مدارس نسبت به سلامتی و ورزش طلاب توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صدور کارت هوشمند اشاره و تصریح کرد: این کارت هوشمند ویژه طلاب و روحانیون سراسر کشور است، که امیدواریم تا پایان اسفندماه سال جاری بتوانیم برای تمام طلاب سطح کشور کارت هوشمند صادر کنیم.

مدیرکل امور خدماتی طلاب حوزه‌های علمیه، به تشریح نقش کارت هوشمند پرداخت و بیان داشت: این کارت برای تجمیع و روان‌سازی کلیه امور طلاب، روحانیان و دانش‌آموختگان سراسر کشور تهیه شده و امکاناتی اعم از خدماتی، تسهیلاتی، آموزشی و نظام وظیفه را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

وی با بیان این‌که کارت هوشمند احراز کننده هویت طلاب و اساتید حوزه است،افزود: این کارت برای ارائه خدمات به طلاب از سرعت بالایی برخوردار است و طوری طراحی شده که از داخل جیب فرد هم در هنگام ورود و یا خروج به کلاس درس حضور و غیاب را انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام رضوانی نسب اتصال به شبکه شتاب بانکی را از دیگر قابلیت‌های ویژه این کارت الکترونیکی هوشمند برشمرد و گفت: این کارت الکترونیکی دارای امنیت بالایی بوده و غیرقابل جعل است.

وی تجمیع و یکسان سازی را از اهداف دیگر ایجاد کارت هوشمند دانست و ابراز داشت: صدور این کارت برای طلاب مدارس علمیه سراسر کشور، از طریق مدیران مدارس و ثبت نام در سامانه نجما صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور خدماتی طلاب حوزه‌های علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: از طلاب حوزه علمیه قم درخواست داریم به سامانه نجما و صفحه شخصی خود مراجعه کرده و از این طریق جهت صدور کارت هوشمند اقدام کنند.

وی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با دفاتر برخی مراجع تقلید جهت واریز شهریه طلاب به کارت هوشمند، گفت: از آن جا که این کارت الکترونیکی به شبکه شتاب بانکی وصل است، این قابلیت را دارد که شهریه طلاب به حساب این کارت واریز شود./907/پ202/ن

ارسال نظرات