۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۹۰۷۱۷
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

جوانان پیکره دفاعی جامعه اسلامی هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: با یاد خدا زندگی کنید و جوانی را با غفلت از یاد خدا به شیطان ندهید، یاد خدا را در تمام امور زندگی خود داشته باشید.
حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در مراسمی که در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری محرم‌الحرام خطاب به دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: شما باید از چند نور در زندگی خود به گفتهٔ امام حسن عسگری (ع) بهره ببرید و مراقب باشید که در زندگی با استفاده از این چند موضوع گرفتار غفلت نشوید.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: اولین نوری که در زندگی شما باید همیشه پایدار باشد یاد خداست، با خدا زندگی کنید و جوانی را با غفلت از یاد خدا به شیطان ندهید. یاد خدا را در تمام امور زندگی خود داشته باشید، چرا که انسانی که با یاد خدا باشد جوانی‌اش را فقط صرف خداوند خواهد کرد و این یعنی راه تعالی.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خودسازی را دومین نور هدایت کننده دانست و اظهار داشت: همان کارها و رفتارهایی که در دنیا انجام داده بودید در آخرت نیز با شما همراه خواهند شد، پس خودسازی کنید که مبادا دچار غفلت از خداوند شوید و توشه‌ای با خود نداشته باشید، از جوانی که سرمایهٔ شما است به درستی استفاده کنید که در پیری حسرت از دست رفتن آن را نخورید.

 

وی در خصوص سومین نور هدایت کننده در زندگی اسلامی گفت: تلاوت قرآن سومین هدایت کننده است که دردهای اخلاقی را درمان کرده و انسان را از تنگ‌نظری نجات می‌دهد، انسان قرانی خود را آلوده نمی‌کند.

امام جمعه موقت تهران چهارمین نور هدایت کننده در زندگی اسلامی را جهاد خواند و اظهار داشت: جهاد چهارمین نور هدایت کننده در زندگی اسلامی است، بدانید شما جزء جهادگران در راه خدا هستید، شما مجاهد و رزمنده هستید که با آمادگی خود لرزه بر تن دشمن می‌اندازید، حضور شما در محل کارتان نیز عبادت است چرا که شما مشغول به فعالیت فرهنگی و جنگ نرم هستید و با جنگ نرم علیه دشمن جهاد اکبر می‌کنید.

وی پنج سوره از قرآن را جزء مسبحات قرآنی برشمرد و افزود: در قرآن سوره‌های حدید، حشر، صدر، جمعه، تقابل از مسبحات قرآنی است که با خواندن آن و عمل کردن به این سوره‌ها در زندگی، به یک برنامهٔ تکمیلی در زندگی دست پیدا خواهید کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با توصیه به دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری تاکید کرد: مراقب رفتار و اعمالتان باشید، جوانی که گوهر عمرتان است، یک سرمایه است و باید از آن درست استفاده کنید، نکند جوانی‌تان تمام شود و غفلت حاصل عمرتان باشد. در آینده باید با سرمایهٔ جوانی‌تان زندگی کنید.


وی با اشاره به اینکه امام دهم (ع) می‌فرمایند "دنیا بازار است گروهی در این بازار سود می‌کنند و عده‌ای هم جز، غفلت و عذاب همراه خود چیز دیگری نمی‌برند"؛ خداوند در این بازار 2 چیز را از شما اگر مؤمن باشید می‌خرد، نخست ایمانتان را از شما می‌خرد، پس با ایمان باشید تا خداوند خریدار شما باشد.

 

وی در ادامه بیان داشت : دومین کالایی که خداوند خریداری می‌کند نیز جهاد بوده که بسیار ارزشمند و جزء اصلی‌ترین کار شماست که بدنه نظام اسلامی هستید، کشور را در امنیت نظامی، اجتماعی و اقتصادی قرار دادن از معجزات شما است، کشوری که نیروی نظامی ندارد مانند بدنی است که سلول‌های دفاعی خود را از دست داده و می‌میرد، شما پیکرهٔ دفاعی جامعه اسلامی هستید.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان ابراز داشت: خداوند پس از خریداری 2 مورد ذکر شده از بنده مؤمنش، 4 هدیه عطا می‌کند. اولین هدیه الهی آبرویی است که به بنده‌اش می‌دهد، دومین هدیه آرامشی است که در زندگی فرد در دنیا و آخرت خواهد داد، سومین هدیه مسکنی است که به بنده‌اش می‌دهد و در آن جز آرامش چیزی یافت نمی‌شود و آخرین هدیه الهی نیز همراهی همیشگی خداوند با بنده‌اش است که هرگز او را در جبهه‌های مختلف تنها نخواهد گذاشت./9663/پ203/ج


 

 


ارسال نظرات